سلامت نیوز : دبیر چهارمین کنگره گردشگری سلامت بیان کرد: جایگاه کشور از لحاظ گردشگری سلامت در سطح دنیا رضایت‌بخش نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدرضا کرباسی در چهارمین کنگره گردشگری سلامت که در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد، بیان کرد: جایگاه کشور در خصوص گردشگری سلامت در جهان رضایت‌بخش نیست و برای گسترش این امر سه دوره کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت در بیمارستان رضوی طی سال‌های اخیر برگزار شده که نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه امروزه گردشگری به عنوان صنعت روبه رشد، مورد توجه کشورهای جهان است، بیان کرد: 851میلیارد ریال از درآمد جهانی سهم گردشگری بوده است و تعداد گردشگران جهان با رشد 6.6 درصد در سال 2012، به یک میلیارد نفر افزایش یافته است

کرباسی اظهار کرد: گردشگری سلامت به نوعی از گردشگری اطلاق می‌شود که به حفظ و بهبود روانی تعلق گیرد که با توجه به سه برابر بودن گردش مالی گردشگری سلامت، باعث افزایش درآمد شده و از طرف دیگر تبادل دانش علمی را تشویق می‌کند.

کرباسی بیان کرد: در کنفرانس گردشگری سلامت که در سال 2012 برگزار شد در مورد بیماری‌ها و تامین اعتبارات بیمارستان‌های اسلامی تصمیم‌گیری شده است.

دبیر چهارمین کنگره گردشگری سلامت گفت: تاکنون دو بیمارستان در جهان موفق به دریافت لوح پنتیوم شده‌اند که کشور اسلونی و دومین کشور بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد است که به عنوان تنها بیمارستان درخاورمیانه که موفق به دریافت این لوح شده است.

وی عنوان کرد: بیمارستان رضوی در کمتر از هفت سال ضمن توسعه فیزیکی توانسته است در جهت استانداردهای بین المللی توفیقات بسیاری را به دست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha