سلامت نیوز : رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به پرسشی پیرامون نیازهای امروز حوزه سلامت و باید و نبایدهای اصلاح تعرفه‌های بیمارستانی و خدمات درمانی تاکید کرد: باید تعرفه‌های بیمارستانی‌ و خدمات درمانی به گونه‌ای تعیین شود که هم حق بیمارستان‌ها ادا شود و هم اجحافی در حق مردم صورت نپذیرد.

دکتر محمد رییس‌زاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به آغاز کار کارشناسی تعرفه‌های درمانی سال 93 ، اظهار کرد: از جزئیات تعیین تعرفه‌های درمانی سال آینده مطلع نیستم، اما موضوع قابل اهمیت در این میان این است که باید تعرفه‌ها به سمت واقعی شدن بروند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است فاصله میان بخش دولتی و خصوصی کاهش پیدا کند، گفت: نباید اداره بیمارستان‌های کشور مشکل آفرین باشد. متاسفانه در حال حاضر تعرفه‌های فعلی درمان اداره بیمارستان‌ها را با مشکل روبرو کرده در حالی که لازم است این تعرفه‌ها به گونه‌ای تعیین شوند که هم حق بیمارستان‌ها ادا شود و هم اجحافی در حق مردم صورت نپذیرد.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه البته تعیین تعرفه‌ها با منابع فعلی وزارت بهداشت امر ظریف و دشواری است، اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی که بیمارستان‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر با آن دست به گریبان هستند، کار دشواری برای تعیین تعرفه‌ها در پیش است اما باید به این سمت و سو حرکت کنیم که قیمت خدمات درمانی واقعی شوند.

رییس‌زاده ادامه داد: مسائل و مشکلات نظام سلامت انگشت‌ شمار اما مهم و تأثیرگذارند، مسائلی مانند زیرمیزی، پذیرش نشدن بیمار و مسائل بیمه‌ها و بیمارستان‌ها پاشنه آشیل نظام سلامت هستند و بدون تفکر و روحیه بسیجی نمی‌توان این مشکلات را حل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha