سلامت نیوز : تجهیزات مرکز دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان بهشهر پاسخگوی نیاز بیماران خود نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ چند روزی از هفته حمایت از بیماران کلیوی می‌گذرد اما امروز فرصتی به اعضای حمایت از بیماران دیالیزی و پیوندی شرق مازندران و مدیران بهزیستی و کمیته امداد دست داد تا ضمن نشستی با اسلام بابانژاد رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر، بازدید و دیداری هم از بیماران مرکز دیالیز این بیمارستان داشته باشند.

در این نشست از حمایت‌هایی که سازمان‌هایی چون بهزیستی، کمیته امداد، شبکه بهداشت و درمان همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند برای بیماران کلیوی و دیالیزی داشته باشند، سخن گفته شد.

غلام‌حسین مطلبی رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شرق مازندران، گفت: در حال حاضر 250 بیمار دیالیزی و پیوند کلیه در شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه زیر پوشش این انجمن هستند.

وی افزود: در حال حاضر 101 بیمار دیالیزی به مرکز دیالیز بهشهر مراجعه می‌کنند که دستگاه‌های موجود پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان نیست.

این مسئول، تصریح کرد: 14 دستگاه دیالیز  در این مرکز وجود دارد که 8 دستگاه آن از رده خارج هستند، به‌دلیل تعداد زیاد بیماران و کارکرد تقریباً 24 ساعته دستگاه‌ها، امکان استراحت به تجهیزات وجود ندارد و هر لحظه ممکن است با خراب‌شدن یک دستگاه، مشکلاتی برای بیمار به بار آید.

مطلّبی با تقدیر از کادر پرستاری مرکز دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر، گفت: نبود تجهیزات کافی و فضای فیزیکی اندک کادر پرستاری را با مشکل مواجه کرده است، هر روز باید برای تامین تجهیزات لازم، با مراکز ذیربط، هماهنگ شده و درخواست تجهیزات شود.

وی افزود: قرار است دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 6 دستگاه جدید دیالیز در اختیار این مرکز قرار دهد اما این تعداد باید جایگزین دستگاه‌های اسقاطی شوند، بنابراین هنوز مشکل کمبود تجهیزات وجود دارد.

پس از جلسه، اعضای حاضر، بازدیدی از مرکز دیالیز بهشهر داشتند و با وضعیت جسمی، مالی و شغلی بیماران، بیشتر آشنا شدند.

در این دیدار، مسئولان حاضر با اهدای لوح سپاس، از زحمات شبانه‌روزی کادر پرستاری واحد دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر قدردانی کردند.

هر چند بیماران دیالیزی از امکانات مرکز دیالیز به‌صورت رایگان استفاده می‌کنند اما با دنیایی از مشکلات رو‌به‌رو هستند.

پرداخت مستمری به بیماران نیازمند دیالیزی و پیوندی، کمک‌هزینه‌های درمانی و ایاب و ذهاب، کمک نقدی به بیماران سرپرست خانوار، تامین اقلام و تجهیزات مربوط به بخش دیالیز، تلاش برای ایجاد فرصت شغلی اعضای توانمند خانواده بیماران، اهدای کمک‌های غیرنقدی و اعطای تسهیلات کمک‌هزینه درمانی از جمله فعالیت‌هایی است که انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شرق مازندران با کمک خیران انجام می‌دهد.

بی‌تردید حوزه سلامت با پشتوانه محکم و خداپسندانه‌ای چون خیران و حامیان سلامت بهتر می‌تواند روی پای خود بایستد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha