سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 87486
سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی پزشکان عفونی کودکان ایران گفت: طب سنتی و آلترناتیو در دنیا رشد کرده اما ما در این زمینه به خصوص برای کودکان تجربه کمی داریم و باید در دانشگاه‌ها در این زمینه تحقیق و بررسی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمدرضا بلورساز، رئیس انجمن علمی پزشکان عفونی کودکان ایران در نشست خبری کنگره سالانه انجمن علمی پزشکان عفونی کودکان اظهار داشت:‌ این انجمن از سال 1328 با همت دکتر ولایتی و مرحوم سیادتی تأسیس شده که از آن سال تاکنون در زمینه پژوهش و آموزش فعالیت می‌کند.

رئیس انجمن علمی پزشکان عفونی کودکان ایران گفت: در حال حاضر حدود یکصد نفر فوق تخصص عفونی اطفال در سطح کشور فعالیت می‌‌کنند که بیماری‌های پیچیده عفونی کودکان را پیگیری و درمان می‌کنند.

فوق تخصص عفونی اطفال اظهار داشت: از بالاترین افتخارات انجمن ما این است که بالاترین آمار مقالات عفونی را در منطقه داشته‌ایم و این تعداد حتی از کشور ترکیه نیز بیشتر بوده است.

وی به جلسات مدون بازآموزی که سالیانه دو بار توسط اساتید فوق تخصص عفونی اطفال برگزار می‌شود، اشاره داشت و گفت: ‌حدود 100 نفر متخصص اطفال در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و طبق ضوابط وزارت، آموزش و امتیاز می‌گیرند.

رئیس انجمن علمی پزشکان عفونی کودکان ایران به زمینه‌های تخصصی انجمن فوق تخصصی عفونی کودکان اشاره داشت و گفت: ما 5 مرکز تحقیقات فوق تخصصی عفونی اطفال در شیراز، تهران و مشهد داریم که این مراکز در تهران در بیمارستان مرکز طبی، ‌بیمارستان مفید و بیمارستان حضرت رسول(ص) دایر هستند.

وی به کارهای برجسته‌ای که در زمینه تحقیقات کاربردی در این انجمن انجام شده، اشاره داشت و گفت: ما بر روی واکسن‌های موجود در دنیا تحقیق و بررسی می‌کنیم، چرا که 16 واکسن در دنیا تزریق می‌شود که ما در ایران فقط 9 واکسن را تزریق می‌کنیم و به نظر انجمن این مسئله مشکل‌ساز است.

فوق تخصص عفونی اطفال گفت: واکسن پنوموکوک که در آمریکا و اروپا تزریق می‌شود، 100 نوع زیرگروه دارد، که ما باید بررسی کنیم که کدام واکسن برای ایران نیازمند است.

وی به رشد طب سنتی در دنیا اشاره کرد و گفت: طب سنتی در دنیا رشد کرده اما ما در این زمینه تجربه علمی نداریم و باید در دانشگاهها روی طب سنتی تحقیق و بررسی شود و من به عنوان فوق تخصص کودکان استفاده و اعمال طب سوزنی در برای کودکان را پیشنهاد نمی‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha