سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8749

با وجود كاهش 15درصدی تلفات رانندگی در ایران، هنوز با مرگ روزانه 76 نفر در حوادث ترافیكی رتبه اول دنیا را داریم.

به گزارش سلامت نیوز نورالدین پیرموذن گقت: در جلسه دیروز كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور سردار رویانیان، فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی كشور، سرهنگ هاشمی، رئیس راهنمایی و رانندگی تهران، مسئولان هلال احمر، معاون سلامت وزارت بهداشت و مسئولانی از وزارت راه و كشور، هر 5 ارگان گزارشهای تفصیلی خود را در مورد وضعیت ترافیك كشور اعلام كردند.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2002 روزانه 96 نفر در ایران بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دانند اما طی 5 سال گذشته با اعمال دقیقتر مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله كمربند ایمنی در كشور، تجهیز اورژانس‌های پیش بیمارستانی با ورود 2400 آمبولانس جدید، فعالیت گسترده‌تر هلال احمر، كاهش نقاط حادثه خیز جاده‌ها، حضور تكنسین‌های طب اورژانس برای كاهش مرگهای در محل، این میزان 3/15 درصد كاهش یافته و به روزانه 76 مرگ كاهش یافته است.
وی که در گفتگو با خبرگزاری فارس مطالب فوق را بیان می نمود در ادامه گفت:‌ با این حال هنوز از نظر مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی در دنیا اولیم و باید با فعالیت گسترده‌تر این ارگانها به اضافه فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما و مدارس با ارتقای فرهنگ ترافیك كشور به كاهش بیشتر این مرگها همت كنیم البته استفاده از 8 میلیون همیار پلیس از بین دانش آموزان گامهایی در این زمینه برداشته شده است، اما هنوز كافی نیست.
پیرموذن افزود: با وجود رشد عمودی شهر تهران و ورود روزانه هزار خودرو به این شهر در حالی بزرگراه‌های آن افزایش چندانی ندارد باید منتطر افزایش میزان این حوادث بود ضمن اینكه پیش بینی می‌شود با این روند شهر تهران تا چند سال آینده به یك پاركینگ بزرگ تبدیل شود.
وی افزود: در گزارش‌های دیروز عنوان شد كه 97‌درصد تقاطعهای تهران همسطح است و با چراغ كنترل می‌شود در حالی كه با توجه به وضع موجود نیازمند تحولات جدیدی از نظر مهندسی ترافیك و راهها در تهران هستیم.
مخبر كمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه كرد: كمیسیون بهداشت مجلس دیروز برای حل این معضل سه مصوبه داشت اول پیگیری تصویب هر چه زودتر لایحه رسیدگی به تخلفات و جرایم رانندگی كه در مجلس مانده است، دوم ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در حوزه ترافیك شامل، وزارت ‌بهداشت، شهرداری، وزارت كشور و راهنمایی و رانندگی است و مصوبه دیگر ایجاد دانشكده پزشكی ترافیك در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی است.
وی گفت: بر اساس مصوبه آخر این دانشگاه از سال آینده از بین فارغ التحصیلان پزشكی در رشته mph پزشكی ترافیك دانشجو می‌پذیرد و در مراحل بعد زمینه برای ایجاد این رشته در مقطع كارشناسی ارشد و دكترا فراهم می‌شود.
پیرموذن اضافه كرد: بر اساس آخرین آمارها تا آخر آبان امسال 17 هزار و 476 نفر بر اثر حوادث رانندگی در كشور جان خود را از دست دادند در حالی كه مدت مشابه آن در سال 85 میزان تلفات رانندگی در كشور 20 هزار و 612 نفر بود كه كاهش 15درصدی را نشان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha