سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 87490
سلامت نیوز : رئیس انجمن پزشکان عمومی ارومیه گفت: طرح پزشک خانواده ابتدا باید بومی‌سازی شده سپس به مرحله اجرا گذاشته شود.

ولی رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: برای اینکه طرح فوق به صورت موفقیت آمیز اجرا شود، ابتدا باید مشکلات، نواقص و ایرادات احتمالی آن رفع شده سپس به مرحله اجرا گذاشته شود، به طوری که وزیر بهداشت و درمان نیز به اهمیت این مسئله واقف است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزان این طرح از نظام سلامت کشورهای دیگر اقتباس کرده‌اند، ادامه داد: این طرح در مناطق مختلف دنیا به مرحله اجرا گذاشته شده و توفیق‌های زیادی را هم در برداشته است، بنابراین باید با عنایت به ویژگی‌ها، مشکلات و کمبودهای هر منطقه این طرح را بازنگری کرده و سپس اجرا کرد.

رستم‌زاده با اظهار به اینکه در اثر اجرای درست و کامل طرح پزشک خانواده بسیاری از مشکلات حوزه سلامت و درمان رفع می‌شود، ادامه داد: تا اندازه زیادی هزینه‌های درمان پایین آمده، خدمت بهتر و با کیفیت‌تر به جامعه هدف ارائه می‌شود و شاخص‌های سلامت در حوزه‌های مختلف بهبود پیدا می‌کند.

رئیس انجمن پزشکان عمومی ارومیه به کمبود پزشک در راستای اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر و در سیستم سلامت کنونی تعداد پزشکان کافی بوده و نیازهای مردم را به بهترین شکل پاسخگو هستند، ولی برای اجرای طرح فوق با کمبود پزشک روبه‌رو هستیم.

وی با اظهار به اینکه پزشکان فعال در بخش خصوصی با مشکل مالیات‌های سنگین روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: چنانچه طرح پزشک خانواده بعد از فراهم کردن بسترهای لازم در کشور اجرا شود، مشکل مالیات‌های سنگین نیز رفع می‌شود و پزشکان با دغدغه خاطر کمتری به جامعه هدف خود خدمت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha