سلامت نیوز : رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت: با تزریق واکسن هپاتیت B طی سالهای اخیر و آموزش و غربالگری افراد پرخطر شیوع هپاتیت B از 5 درصد به زیر 2 درصد کاهش یافته است.

سیدمؤید علویان در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با تدوین دستورالعملی که به همت وزارت بهداشت و انجمن گوارش و کبد انجام شد بیماران مبتلا به هپاتیت B از نظر درمان ضد ویروسی بررسی و کنترل شدند.

وی ادامه داد: همچنین عواملی که در تشدید هپاتیت مؤثر بوده شناسایی شده تا حدی که نتایج خوبی در پی داشته است.

وی گفت: اکنون تمام داروهای مورد نیاز برای درمان هپاتیت B به صورت بومی در داخل کشور تولید می‌شود و با تزریق واکسن هپاتیت B در داخل کشور شیوع این بیماری به جز دو استان گلستان و سیستان و بلوجستان در همه مناطق کشور از بالای 5 درصد به کمتر از 2 درصد رسیده است و می‌توانیم ادعا کنیم که از شیوع متوسط هپاتیت در منطقه به شیوع کم رسیده‌ایم که پایین‌ترین میزان در مقایسه با کشورهای منطقه است.

رئیس شبکه هپاتیت کشور اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم را در این زمینه بسیار مؤثر دانست و افزود: باید افراد در معرض خطر را همواره شناسایی کرد و به آنهایی که بستگان نزدیک آنها به هپاتیت B مبتلا شده یا سابقه جراحی دارند همچنین آنهایی که رفتارهای پرخطر داشته یا معتاد هستند توصیه می‌کنیم حتماً چکاب‌های لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha