سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به گزارش عملکرد صد روزه وزارت بهداشت گفت: نمی‌شود پشت میز بنشینیم و یک گزارشی بنویسیم و همه چیز را گل و بلبل قلمداد کنیم درحالی که شرایطی که مردم لمس می‌کنند؛ شرایط دیگری باشد.

به‌ گزارش عملکرد صد روزه وزارت بهداشت نمره ۲ هم نمی‌دهم
سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به گزارش عملکرد صد روزه وزارت بهداشت گفت: نمی‌شود پشت میز بنشینیم و یک گزارشی بنویسیم و همه چیز را گل و بلبل قلمداد کنیم درحالی که شرایطی که مردم لمس می‌کنند؛ شرایط دیگری باشد.

محمدحسین قربانی درگفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به انتشار گزارش صد روزه عملکرد وزارت بهداشت اظهار داشت: باید به وزیر بهداشت تبریک گفت چون اگر همین مواردی که در گزارش آمده انجام شده باشد مملکت ما دیگر آباد می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکیدکرد: به گزارش عملکرد صد روزه وزارت بهداشت نمره ۲ هم نمی‌دهم.

وی درپاسخ به این سوال که چرا به این گزارش نمره ۲ هم نمی‌دهید، گفت: این گزارش نمره‌ای بیشتر از آن نمی‌گیرد.شما به عنوان یک خبرنگار چقدر این گزارش عملکرد صدروزه را با واقعیت‌های جامعه منطبق می‌دانید؟ آیا مردم چنین نظری دارند؟ اگر نظر مردم همین باشد و این گزارش را با واقعیت‌های جامعه منطبق بدانند؛ باید به آقایان احسنت گفت.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر مردم ۵۰ درصد از این گزارش را تایید کردند باز هم باید به این آقایان تبریک گفت و نمره ۲۰ داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اما ما باور داریم که این گزارش مبتنی بر واقعیت‌های جامعه نیست چراکه می‌بینیم هنوز فشار در حوزه درمان بر دوش مردم است.

قربانی تصریح کرد: درست است در بخش دارو آقایان آمدند گام‌هایی برداشتند اما درحال حاضر هم بیماران صعب العلاج و سرطانی برای تهیه دارو باید زندگیشان را بفروشند.

وی با اشاره به اینکه برای گرفتن نوبت در بیمارستان‌های دولتی هم من و شما باید رابطه‌ای داشته باشیم، افزود: در حال حاضر هم کمبود واکسن در کشور ازجمله واکسن فلج اطفال را داریم.

وی با تاکید براینکه نباید واقعیت‌ها را پنهان کرد، افزود: واقعا در این صد روز تغییرات محسوسی ندیدیم. در مورد دارو‌ها هم که با هماهنگی بین وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی دسترسی آسان‌تر به دارو برای برخی از بیماران فراهم شد و آن چیزی که من می‌توانم شهادت بدهم که مشهود است همین امر است.

قربانی خاطرنشان کرد: در مورد بودجه، سیستم مدیریتی و کمبود اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشکی، تجهیزات، کمبود دارو‌ها از جمله واکسن و داروهای بیماران خاص و صعب العلاج اقدامات چشم گیری نمی‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه باید گام‌هایی برداشته شود که برای مردم شفاف و روشن باشد، افزود: مردم باید این خدمات را لمس کنند و نمی‌شود این حرف‌ها را در قالب بخش نامه و گزارش ارائه کرد زیرا باید آثار آن برای مردم ملموس باشد و در زندگیشان مشهود باشد و در این صورت است که می‌توان گفت این خدمات نمود پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: به طور حتم وقتی دستگاه عریض و طویلی مثل وزارت بهداشت چینن گزارشی از عملکرد صدروزه خود منتشر می‌کند مردمی که این گزارش را می‌خوانند اما در زندگی روزمره و مراجعاتشان چیز دیگری می‌بینند و لمس می‌کنند چگونه قضاوت خواهند کرد؟

قربانی با اشاره به اینکه انتشار این گزارش به دلیل منطبق نبودن با واقعیت‌ها نه تنها موجب بدبینی مردم به وزارت بهداشت می‌شود بلکه ممکن است موجب بدبینی مردم به دولت هم بشود، افزود: اینکه می‌گوییم واقعیت‌ها را برای مردم باید بگوییم به این دلیل است که مردم با همه وجود مشکلات را لمس می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید با درنظرگرفتن واقعیت‌ها با مردم صحبت کرد و نمی‌شود پشت میز بشینیم و یک گزارشی بنویسیم و همه چیز را گل و بلبل قلمداد کنیم درحالی که آن شرایطی که مردم لمس می‌کنند شرایط دیگری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha