سلامت نیوز : "داروخانه‌های بیمارستانی واگذار شده به بخش خصوصی از نظم مشخص و خوبی برخوردار نیستند. برخی از این داروخانه‌ها خوب کار می‌کنند، اما برخی دیگر بد عمل می‌کنند. اکنون مطالبات زیادی از این داروخانه‌ها داریم که هیچ‌کس در قبال آن‌ها پاسخگو نیست و بیمارستان و داروخانه این مسئله را به یکدیگر محول می‌کنند. وضع نامطلوبی در داروخانه‌های بیمارستانی حاکم است که باید ساماندهی شود." اینها بخشی از گلایه‌های مسئولان شرکت‌های پخش داروست که ادامه همکاری با داروخانه‌های بیمارستانی را برای آنها مشکل کرده است.

علاوه بر این دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز برای اداره این داروخانه‌ها که به بخش خصوصی واگذار شده است با معضلاتی روبرو هستند. مجموعه این مسائل مسئولان سازمان غذا و دارو را بر آن داشته است تا به فکر اصلاح آیین‌نامه‌های موجود بیفتند و فعالیت این داروخانه‌ها را سامان دهند.

دکتر سید مهدی پیرصالحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه واگذاری اداره داروخانه‌های بیمارستان‌ها به بخش خصوصی اقدام خوبی بود و در راستای گسترش خصوصی سازی صورت پذیرفت اظهار کرد: اما با توجه به اشکالاتی که در این خصوص وجود دارد، باید اصلاحات آیین‌نامه‌ای انجام شود تا اداره این داروخانه‌ها نیز قانونمند و ضابطه‌مند شود.

وی افزود: در حال حاضر تخلفاتی از سوی این داروخانه‌ها گزارش می‌شود که عدم تسویه حساب مالی در زمان معین از جمله آنهاست و دانشگاه‌های علوم پزشکی با این داروخانه‌ها مشکل پیدا کرده‌اند که باید با همکاری خود دانشگاه‌ها، فعالیت داروخانه‌های بیمارستانی را ضابطه‌مند کنیم.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اکثر داروخانه‌های بیمارستانی واگذار شده‌اند و شرکت‌هایی آنها را اجاره کرده‌اند، بر ضرورت اصلاح روند فعلی برای ساماندهی ارائه خدمات دارویی به بیماران تاکید کرد.

وی پیش از این نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا از ضابطه‌مند شدن فعالیت داروخانه‌های اجاره‌ای فعال در سطح شهر خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha