سلامت نیوز : پیش از این درباره تاثیرات شگرف دوستی بر سلامت و آرامش شما گفتیم و حالا می‌خواهیم به شما راه‌هایی را پیشنهاد کنید که با استفاده از آن‌ها دوست‌هایی خوب پیدا کنید و این دوستان را حفظ کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ این راه‌ها عبارتند از:

-برای قدم زدن به بیرون از خانه بروید: سعی کنید چه تنها و چه با فرزندتان به گردش مثلا به پارک نزدیک منزلتان بروید و با همسایه ها و مردم  سر صحبت را باز کنید.

-ورزش کنید: برای این کار می توانید در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید یا به پارک بروید و پیاده روی کنید. اگر کار می کنید، می توانید با همکارانتان برای زمان ناهار و استراحت برنامه پیاده روی بگذارید.

-با هم غذا بخورید: می توانید افراد را چه از آشنایان و چه همکاران برای صرف ناهار یا نوشیدنی دعوت کنید.

-دعوت ها را رد نکنید: اگر برای یک برنامه دورهمی از شما دعوت می شود، حتما قبول کنید. اگر کسی به شما لطفی می کند، حتما شما هم مقابله به مثل کنید و  روابط  را حفظ کنید.

-داوطلب باشید: می توانید کارهای داوطلبانه انجام دهید و به این ترتیب با گروههای اجتماعی مثل خیریه ها، موزه ها، مدرسه ها، گروههای دوستدار محیط زیست و کتابخانه ها در ارتباط باشید. وقتی علاقه و هدف مشترک وجود داشته باشد، افرد سریع تر با یکدیگر دوست می شوند.

-در یک کلاس ثبت نام کنید: می توانید در یک دوره آموزشی مثلا موسیقی، کار دستی و.. ثبت نام کنید تا امکان ملاقات با افراد جدید را پیدا کنید.

مهم تر از همه سعی کنید مثبت اندیش باشید. شما ممکن است نتوانید با هرکسی که می خواهید دوست شوید، اما باید روحیه صمیمیت و خوشرویی خودتان را حفظ کنید و حس دوستی و محبت خودتان را به دیگران ابراز کنید.
 
تاثیر رسانه ها بر دوستی:

ممکن است که استفاده از سایت های دوستیابی و دوستی های اینترنتی راهی برای یافتن دوست جدید باشد، اما تحقیقات نشان می دهد که این روش ها معمولا دوستی های پایداری به دنبال نمی آورند. توصیه می شود که مسائل خصوصی و اطلاعات خانوادگی تان را در اختیار افرادی که فقط از طریق اینترنت ملاقات کرده اید، قرار ندهید.

راههای حفظ دوستی:

لازمه توسعه روابط دوستی این است که این رابطه دوطرفه باشد. برخی اوقات این شما هستید که از دوستتان حمایت می کنید و زمانی دیگر شما از طرف او مورد لطف قرار می گیرید. اگر می خواهید بنیان دوستی تان استحکام بیشتری پیدا کند،  به دوستتان نشان بدهید که به او توجه می کنید و این رابطه برایتان ارزش دارد. باید خودتان دوست خوبی باشید تا دوستان خوبی هم در اطرافتان داشته باشید.

برای این که دوستی تان را مستحکم تر کنید:

-میزان ارتباطتان را در حد معقول نگه دارید و همیشه یک حد و حدود برای رابطه دوستیتان در نظر بگیرید.

-رقابت نکنید: اجازه ندهید که رابطه تان تبدیل به میدان رقابت شود که مثلا کدامیک درآمد بیشتر یا خانه زیباتر و بزرگتری دارید.

-اعتماد به نفس داشته باشید: به خودتان اهمیت بدهید؛ سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و ورزش کنید. داشتن غرور و خودستایی عمر دوستی را کاهش می دهد.

-از انتقاد بیهوده پرهیز کنید: شکایت کردن ممتد می تواند بر دوستی شما تاثیر نامطلوبی داشته باشد.

 -مثبت گرا باشید: سعی کنید در هر چیزی یک جنبه مثبت و جالب پیدا کنید و دوستانتان را بخندانید.

-گوش بدهید: همیشه شما نباید درباره مشکلاتتان صحبت کنید، به دوستتان هم فرصت بدهید تا درباره خودش بگوید و در صورت لزوم به او مشورت بدهید.
-از اعتماد دوستتان سوء استفاده نکنید: رازنگهدار باشید و حرف های خصوصی دوستتان را برای دیگران مطرح نکنید. همچنین سعی نکنید که در زندگی خصوصی دوستتان کنجکاوی کنید.

به یاد داشته باشید که هیچ وقت برای دوست پیدا کردن  یا برقراری ارتباط با دوستان قدیمی دیر نیست. با داشتن دوستان جدید و حفظ روابط فعلی به زندگیتان نشاط و سرزندگی ببخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha