برای خروج از بحران تصادفات در جاده‌های كشور استفاده از GPS اجتناب‌ناپذیر است.

سرهنگ ستاد علیرضا اسماعیلی رئیس پلیس راه كشور با اعلام این خبر افزود: GPS یكی از چندین سیستم كنترل تردد جاده‌ای می‌باشد كه پلیس راه در ادامه توسعه مراقبت‌های الكترونیك بهره‌برداری از آن را آغاز كرده است. در میان سیستم‌های مورد استفاده ناوگان‌های ارائه‌دهنده خدمات عمومی ، GPS به علت ارتباط ماهواره‌ای در حال حاضر پیشرفته‌ترین ابزار كنترلی محسوب می‌شود.

اسماعیلی افزود: مكان‌یاب جهانی با توانایی شناسایی متحرك با سرعت حركت 500 متر بر ثانیه یا 1800 كیلومتر در ساعت با حداقل خطای ثبتی، این اطمینان را می‌دهد كه آمد و شد جاده‌ای، در كنترل كامل و هوشمند پلیس قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به توانمندی این سیستم در هرگونه آب و هوا در كلیه سطوح باز در سطح كره زمین ثبت اطلاعات نموده و این امكان را به پلیس می‌دهد كه تخلفات سرعتی خودروهایی كه از مرزهای كشور خارج شده و تردد می‌نمایند ثبت و برای پلیس زمینه بررسی آن را ممكن سازد.

در طول شش ماه گذشته آمار تخلفات جاده‌ای كشور از میان 12 تخلف برای هر اتوبوس در تاریخ 15 مرداد سال جاری 8/1 تخلف در هر اتوبوس كاهش پیدا نموده و همچنین آمار تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز از 12 مورد در اسفند 85 به 1 مورد با سیر نزولی در تیر ماه سال 86 ثبت شده است، پلیس راه مصمم است در حوزه IT  از سیستم‌های پیشرفته زودبازده بهره‌برداری منطقی و اصولی نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha