چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 87537
سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران، بودجه آن به طور کامل مستقل شد.

دکتر ˈمسعود اعتمادیانˈ در گفت و گو با ایرنا، یادآور شد: تصمیم به انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران با نیت اصلاح در ارایه خدمات درمانی و آموزشی انجام شد؛ کارشناسان خبره پس از 30 ماه بررسی نتایج ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران از پزشکی تهران به این نتیجه رسیدند که این دانشگاه همانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید به وضعیت سابق خود بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مساله انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران، مسایل حاشیه ای مطرح و این مساله بی جهت سیاسی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: زمانی تصمیم بر این بود که این دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی تهران ادغام شود که مشکلاتی در این زمینه پیش آمد اما این وضعیت اصلاح و بودجه آن نیز مستقل شد؛ البته هیچ بودجه اضافی به ما ندادند بلکه زیرساخت های دانشگاه وجود داشت و بودجه ای که قبلا بین دو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران تقسیم می شد اکنون بین سه دانشگاه (ایران، تهران و شهیدبهشتی) تقسیم می شود.

اعتمادیان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی از نظر تعداد دانشجو تحت پوشش تقریبا برابر است، گفت: این سه دانشگاه جمعیت ابرشهر تهران را تحت پوشش خدمات درمانی قرار داده اند؛ دانشگاه های علوم پزشکی وظایف مختلفی در بخش های خدمات سلامت مانند نظارت بر جمع آوری سگ های ولگرد و بهداشت غذا، آموزش و تحقیقات دارد و سیستم منحصر به فردی در کشور است.

وی یادآور شد: جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود پنج میلیون نفر و تقریبا معادل سه استان است؛ این دانشگاه خدمات درمانی خود را در مناطق مختلف تهران از بیمارستان قلب شهید رجایی تهران تا مراکز درمانی ملارد و رباط کریم ارایه می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این دانشگاه دارای هفت دانشکده، 800 عضو هیات علمی، حدود 11 هزار کارمند، 17 بیمارستان و شش هزار دانشجو بوده و مجموعه ای بسیار بزرگ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha