سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8754

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تأكید بر دستیابی به رویكرد علمی در زمینه ترافیك كشور گفت: كاهش تصادفات بدون دستیابی به فنون جدید از سال آینده امكانپذیر نیست.

وی در مراسم راه‌اندازی اولین دوره پزشكی ترافیك در دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: آن چیزی كه رشد 3/11 درصدی كشته‌ها و رشد 20 درصدی مجروحین در 5 سال گذشته در ایران را كاهش داد همفكری و همبستگی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف مانند صدا و سیما، آموزش و پرورش، خبرگزاری‌ها و مطبوعات، مجلس و پلیس بود.

وی گفت: در سال 85 میزان كشته‌های تصادفات رانندگی برای اولین بار منفی شد و در سال 86 نیز 7/13 درصد كاهش كشته و بیش از 9 درصد كاهش مجروح و مصدوم و 20 درصد كاهش تصادفات انجام گرفت.

وی گفت: پیش‌بینی می‌كنیم از سال آینده دیگر با این ابزارها نمی‌توان میزان تصادفات را كاهش داد و باید در جهت موفقیت در كاهش تصادفات به فنون جدید دست یابیم.

وی با بیان اینكه وضعیت رانندگی مردم 30درصد بهبود یافته است گفت: باید با اقدامات فرهنگی این رویه را افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: باید با استفاده از روش‌های علمی و تجهیزات نو نسبت به كنترل ترافیك و تصادفات اقدام كنیم.

وی گفت: سامانه ترافیك در كشور ما بیمار است كه این بیماری سالی 28 هزار كشته بر جای می‌گذارد و بعد از ایست قلبی دومین عامل
 مرگ و میر در ایران بشمار می‌رود.

وی با بیان اینكه اقدامات پلیس در جهت كنترل كاهش تصادفات فقط به‌عنوان یك مسكن عمل می‌كند گفت: باید به‌دنبال درمان اساسی در این زمینه باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینكه امروز در عرصه ترافیك نمی‌توانیم فقط به زمینه سخت‌افزاری فكر كنیم گفت: دولت در تبصره 13، توسعه حمل‌ونقل عمومی را با واگذاری میلیاردها تومان اعتبار در دستور كار قرار داده است.

ولی ما به‌عنوان پلیس می‌گوییم كه فقط توسعه سخت‌افزاری حمل‌ونقل كارگشا نبوده و همراه با افزایش اتوبوس و تاكسی باید به موازات آن مدیریت سامانه بر حمل‌ونقل حاكم شود.

وی گفت:‌ توسعه سخت‌افزاری باید همپای توسعه نرم‌افزاری انجام شود تا بیماری ترافیك در كشور نجات یابد.

سردار رویانیان با تأكید بر توجه بر علوم و فنون روز در امر ترافیك گفت: شایسته نیست كشوری كه در عرصه انرژی هسته‌ای جزو 8 كشور دنیاست و در بسیاری از علوم زبانزد خاص و عام است در زمینه مسئله ملی كه باعث مرگ‌آفرینی هموطنان در تصادفات رانندگی می‌شود، اقدامی جهت پیشگیری و مهار این وضعیت بحرانی انجام ندهد.

وی گفت: دانشگاه‌های ما و جامعه علمی كشور باید چاره‌ای برای درمان بیماری ترافیك پیدا كند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینكه به‌عنوان پلیس می‌توانیم در یك مقطع توان خودمان را برای كنترل رانندگان پرخطر انجام دهیم گفت: با افزایش 4 برابری توان راهنمایی و رانندگی می‌توان 40 درصد میزان كشته‌ها و مرگ‌ و میر ناشی از تصادفات را كاهش داد ولی این امر هم مقطعی است. وی با بیان اینكه مسئله ترافیك فقط بر عهده پلیس نیست گفت: مجموعه‌ای از سازمان‌ها باید هماهنگ بشوند تا تأثیرگذاری در جهت كاهش ترافیك صورت گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با انتقاد از اینكه نیروهای پلیس باید به‌صورت فیزیكی نسبت به كنترل محدوده طرح ترافیك و زوج و فرد اقدام كنند گفت: می‌توانیم با استفاده از تجهیزات نسبت به كنترل این گونه محدودیت‌ها اقدام كرده و مردم خودشان انتخاب كنند زمانی كه وارد محدوده ترافیك بشوند باید هزینه آن‌را بپردازند  نه اینكه پلیس با ابزار جریمه نسبت به كنترل این محدوده‌ها اقدام كند. به گزارش خبرنگار فارس، همچنین سردار رویانیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر تأخیر در صدور كارت سوخت خودروهای صفر كیلومتر و المثنی گفت: صدور كارت سوخت بر عهده شركت نفت است.

ولی دلایلی كه باعث شد تا در گذشته تأخیری در صدور كارت داشته باشیم مربوط به تعمیرات اساسی در سامانه تولید كارت و ترمیم كارت مورد نیاز بود كه این مشكل رفع شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد ورود خودروهای مسافربر شخصی ساماندهی شده به محدوده طرح ترافیك گفت: صدور كارت طرح ترافیك بر عهده شهرداری‌هاست ولی در مورد خودروهای مسافربر ساماندهی شده شخصی كه خط آنها در محدوده طرح ترافیك ساماندهی شده است طی مذاكراتی با رئیس سازمان تاكسیرانی عنوان شد كه این سازمان فهرست خودروهایی كه خط آنها در محدوده طرح ترافیك است به راهنمایی و رانندگی ارسال كنند تا این افراد به‌دلیل ورود به محدوده طرح ترافیك جریمه نشوند.

این مقام انتظامی در مورد استفاده شخصی از خودروهای دولتی و برخورد پلیس با آنها نیز گفت: دستورالعمل مجددی در مورد برخورد قاطع‌تر با این تخلف صادر كردیم و مأموران بدون هیچ چشم‌پوشی و به‌طور جدی با افرادی كه از خودروهای دولتی استفاده شخصی می‌كنند برخورد می‌كند.

وی گفت: پس از برخورد با این افراد مورد تخلف آنها به سازمان‌های مربوطه نیز ارسال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر واگذاری خودورهای بدون پلاك از سوی نمایندگی‌های شركت‌های خودروسازی به مردم و تردد آنها در شهر گفت: واگذاری خودرو بدون پلاك خلاف است و اگر چنین اقدامی صورت گیرد پلیس برخورد می‌كند.

وی گفت: مشكل شماره‌گذاری خودروهای پراید مرتفع شده و تاكنون 20 هزار پلاك به شركت سایپا واگذار كرده‌ایم. وی ادامه داد: این شركت 30 هزار مجوز شماره‌گذاری دیگر نیز دارد و 20 هزار شماره نیز درخواست كرده كه در این خصوص در حال طی مراحل قانونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha