سلامت نیوز : یک استاد دانشگاه گفت: تعطیلی یک‌باره مهدکودک‌ها و دبستان‌ها بدون اتخاذ تدابیری برای مادران شاغل تنها به مشکلات خانوادگی دامن می‌زند، باعث ایجاد اختلاف بین زوجین می‌شود و تنها پاک کردن صورت مسئله است.

افسانه نیک راد در گفت‌و گو با فارس گفت: متأسفانه بی برنامگی در شرایط اضطرار در برنامه ریزی‌ها وجود دارد که بسیاری از مواقع بنا به دلایل مانند بارش برف و باران یا آلودگی هوا باعث می‌شود که مدارس و مهد کودک‌ها تعطیل شود ولی در طرف دیگر این قضیه مادران شاغلی وجود دارند که همزمان با این تعطیلی اجباری باید تعطیل شوند که متأسفانه بر روی این موضوع فکری نشده است.

وی ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد مشکلات و اختلافات خاص بین زوجین می‌شود که کودک خود را به چه کسی بسپارند و مادر شاغل دچار استیصال می‌شود و اضطراب را در بین والدین افزایش می‌دهد.

این مشاور خانواده افزود: ای‌کاش رؤسای دولت این موضوع را در نظر بگیرند که این کودک در سیستم خانواده معنی پیدا کرده است و یا باید برای مادران نیز مرخصی بگذارند یا با توجه به پیشرفت‌های ایجاد شده می‌توانند متوجه شوند که به عنوان مثال دو روز آینده وارونگی هوا را خواهیم داشت و از قبل برنامه ریزی شود.

نیک راد اظهار داشت: در بسیاری از موارد مادر شاغل به دلیل نداشتن مرخصی کودک خود را با خود به محل کار می‌برد بنابراین هیچ کمکی نشده است و فقط صورت مسئله پاک می‌شود ولی عملاً کودکان در همان ساعات اوج آلودگی در کنار والدین خود در فضای بیرون از خانه حضور دارند و ممکن است این بیرون رفتن حتی در محیط‌های آلوده تر هم باشد مهد کودک ممکن است سر کوچه باشد اما محل کار والدین ممکن است در محل‌های پرتردد و آلوده شهر باشد.

وی افزود: بنابراین مشکل اصلی ما برنامه ریزی و نداشتن مدیریت بحران در شرایط اضطرار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha