سلامت نیوز : رئیس سازمان تدارکات پزشکی از ایجاد ایستگاه‌های بین المللی برای تهیه داروهای فوریتی ایران در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سید حسام الدین مدنی در چهارمین همایش سراسری مدیران ستادی و استانی جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: سازمان تدارکات پزشکی در سالهای گذشته دستاوردهای خوبی چون دریافت گواهینامه‌های بین المللی و تأمین داروی مورد نیاز در سطح کشور را در کارنامه خود داشته است.

وی با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های بین‌المللی برای تهیه داروهای فوریتی و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در سازمان تدارکات پزشکی بیان داشت: تولید داروهای جدید و صادرات تولیدات سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر به کشورهای بازار هدف یکی از فعالیت‌های صورت گرفته بوده است که باید با تمرکز بیشتری روی این موضوع کار شود.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی به استراتژی‌های پیش رو اشاره کرد و افزود: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی استراتژیک برای اصلاح ساختار و نوآوری محصولات فعلی و ارائه محصولات و فناوری نو یکی از این استراتژی‌ها است.

استفاده از فناوری‌های نوین برای تولید دارو

مدنی بر استفاده از ظرفیت‌های شرکتهای تابعه به منظور هم افزایی، مشارکت در فناوری های نوین با همکاری شرکتهای خارجی، استفاده از فناوریهای نوین برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی و توسعه داروهای گیاهی تأکید کرد.

وی تعریف همکاری با شرکت‌های دانش بنیان را از برنامه‌های سازمان تدارکات پزشکی عنوان کرد و افزود: ایجاد ایستگاه‌های بین‌المللی برای تهیه داروهای فوریتی و تک نسخه‌ای در خارج از کشور و تجاری سازی بین‌المللی داروها و تجهیزات پزشکی تولیدی از طریق همکاری‌های بین المللی از دیگر برنامه‌های سازمان تدارکات پزشکی است که به زودی در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha