سلامت نیوز : رئیس اورژانس تهران گفت: مهم‌ترین توصیه اورژانس به مردم در شرایط آلودگی هوا این است که تا جای ممکن در خانه بمانند، به هیچ وجه در هوای باز ورزش نکنند و با مصرف لبنیات، میوه و سبزی برای خروج سموم موجود در هوا از بدن تلاش کنند.

رضا دهقانپور در گفت و گو با فارس، گفت:‌ اورژانس تهران با وجود اینکه هنوز وضعیت هوای تهران به مرحله اضطرار نرسیده است طی امروز و فردا اتوبوس آمبولانسهای خود را در 5 میدان اصلی شهر شامل میدان تجریش، انقلاب، آزادی، راه آهن، و امام خمینی(ره) مستقر می کند تا در صورت بروز مشکل برای مردم در هوای آلوده به سرعت امکان خدمات رسانی به مردم فراهم باشد.

وی ادامه داد: این اتوبوس آمبولانسها که به لوازم و تجهیزات ویژه برای درمان سرپایی مردم مجهز هستند، طی امروز و فردا از ساعت 9 صبح تا 19 در میادین اعلام شده مستقر خواهند بود.

رئیس اورژانس تهران گفت: تجربه نشان داده است که در روزهای هوای آلوده افراد و بیمارانی که دچار عارضه می شوند، خودشان به مراکز درمانی مراجعه می کنند و آمار تماس با اورژانس 115 در این ایام افزایش چشمگیری ندارد.

وی افزود: تنها پیشنهاد و توصیه اورژانس به مردم در شرایط آلودگی هوا این است که تا جای ممکن در خانه بمانند و از خانه خارج نشوند، بیماران دارو و در صورت لزوم دستگاه اکسیژن کوچک خود را همراه داشته باشند و اگر دچار مشکل شدند به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دهقانپور گفت: فعالیت ورزشی و تحرک در محیطهای باز در شرایط آ‌لودگی هوا خطرناک است و به هیچ وجه توصیه نمی شود. مصرف میوه و سبزی های تازه و لبنیات نیز به خروج سموم از بدن کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha