سلامت نیوز : اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دیروز با وزیر بهداشت دیدار کردند. در این دیدار بر لزوم اولویت پیشگیری بر درمان، تجمیع بیمه های سلامت، افزایش منابع سلامت در دولت و اصلاح برنامه پزشک خانواده تأکید شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر و معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که عصر دیروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اعضای این کمیسیون از اقدامات انجام گرفته وزارت بهداشت در 100 روز گذشته به ویژه بازگرداندن آرامش دارویی به کشور قدردانی کردند.

 بر اساس این گزارش در این جلسه بر موارد دیگری از جمله: اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان، لزوم واقعی شدن تعرفه های پزشکی، تجمیع بیمه ها در سازمان بیمه سلامت ایرانیان، افزایش سهم نظام سلامت از تولید ناخالص ملی، اصلاح نظام بودجه ریزی و هزینه کرد منابع سلامت، اصلاح الگوی مصرف، ضرورت افزایش منابع نظام سلامت توسط دولت، ضرورت بهره گیری و هدایت بودجه های مالیاتی در این حوزه، خلق منابع حدید، کاهش هزینه ها، اصلاح برنامه های آموزش پزشکی، آسیب شناسی و اجرای پزشک خانواده تأکید کردند.

 در این جلسه که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیر و معاونان و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، دانش جعفری و حریرچی گزارشی از وضعیت منابع و بودجه های نظام سلامت در سال آینده ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha