سلامت نیوز : یک فیزیوتراپ معتقد است: آرتروز گردن را می‌توان در صورت تشخیص به موقع و انجام درمان موثر به راحتی درمان کرد.

مرتضی عزیزیان در گفت وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه ناحیه گردنی از هفت مهره گردنی تشکیل شده است، گفت: گردن دارای یک قوس به سمت جلو به نام قوس لوردوز گردن است که به وسیله عضلات و لیگمان‌های این ناحیه دارای ثبات و حرکت می‌باشد.

به گفته عزیزیان، شایع‌ترین دردهای گردنی بیشتر مربوط به دردهای حالتی است که به علت نشستن غلط و نیز به هم خوردن قوس گردن و پشتی ایجاد می‌شود.

این فیزیوتراپ با بیان اینکه داشتن هر دردی در ناحیه گردن علامت آرتروز گردن نمی‌باشد، خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد این درد مربوط به جلو آمدن شانه و گردن و نیز اسپاسم عضلانی است.

عزیزیان وجود درد در ناحیه گردن و به ویژه محل اتصال بین مهره‌ها و در مراحل پیشرفته‌تر وجود درد در ناحیه بازو، ساعد و انگشتان را از جمله علائم بیماری آرتروز گردن عنوان کرد.

به گفته این فیزیوتراپ، در زنان بالای 45 سال و مردان بالای 55 سال غضروف به تدریج تخریب، فاصله مهره‌ها کم شده و آب دیسک بین مهره‌ای از دست می رود که همین امر موجب کاهش حرکت گردن شده و آرتروز گردن را به وجود می آورد.

وی معتقد است: برخلاف تصور عمومی اگر آرتروز گردن در مراحل ابتدایی و اواسط آن تشخیص داده شود، چنانچه اصولی با آن برخورد کرده و درمان آن شروع شود، می توان آن را درمان کرد.

وی اظهار داشت: برای درمان آرتروز گردن ابتدا توصیه می شود گلوبند خشک و سپس گلوبند نرم به مدت یک تا دو هفته بسته شود و سپس فرد شروع به انجام حرکات کششی آهسته گردن نماید.

به گفته عزیزیان در مرحله اول نحوه نشستن پشت صندلی و کامپیوتر باید درست شود تا کمترین فشار به مهره‌های گردنی وارد شود.

این فیزیوتراپ با بیان اینکه فشار ستون فقرات باید به هنگام نشستن به صندلی وارد شود، عنوان کرد: افراد هنگام نشستن بر روی صندلی باید به کمک یک بالش قوس کمری خود را پر کنند تا فشار به دیسکها به صورت عمودی به صندلی منتقل شود.

وی معتقد است: به هنگام کار با کامپیوتر و مانیتور باید بالای مانیتور به موازات بالای سر فرد باشد تا مانع از قوز کردن و خم شدن فرد بر روی میز شود.

عزیزیان همچنین توصیه کرد: رانندگان به هنگام رانندگی خط فرضی از چشم خود به زیر آفتابگیر بکشند که چنانچه این خط مماس باشد بهترین حالت گردن آنها به هنگام رانندگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha