چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 87575

سلامت نیوز : نتایج یک آزمایش جدید آشکار ساخت که ابتلا به آلرژی‌های فصلی‌ و تب یونجه در افزایش دفعات بروز سردردهای میگرنی و شدت این سردردها موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ متخصصان آمریکایی با بررسی سوابق پزشکی نزدیک به 6000 فرد مبتلا به میگرن دریافتند که دو سوم این افراد به آلرژی‌های فصلی یا آلرژی بینی مبتلا بوده‌اند.

بر اساس این یافته‌ها متخصصان دریافتند افرادی که از این نوع آلرژی‌ها و تب یونجه رنج می‌برندف 33 درصد بیشتر از افراد دیگر سردردهای میگرنی را تجربه می‌کنند.

«وینسنت مارتین»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه سینسینتی آمریکا گفت: این مطالعه برای اولین بار رابطه بین التهاب و حساسیت مخاط بینی با تشدید میگرن را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که میگرن می‌تواند محرک آلرژیک یا غیرآلرژیک داشته باشد.

مارتین همچنین اظهار داشت: هموز مطمئن نیستیم که آیا آلرژی‌ها و تب یونجه میگرن را تشدید می‌کنند یا اینکه حملات میگرنی عامل بروز علائم آلرژی‌ها و تب یونجه در این بیماران هستند.

«ریچارد لیپتون» از مرکز درمانی «مانتفیور» نیویورک نیز گفت: بینی به عنوان مهمترین محدوده شروع‌کننده یا تشدیدکننده سردردهای میگرنی مورد غفلت قرار می‌گیرد. در صورتی که آلژری‌ها و تب یونجه علائم میگرن را تشدید کند، درمان آلرژی‌های بینی ممکن است به تسکین این نوع از سردردهای آزاردهنده کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha