چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 87586

سلامت نیوز : زمان مناسب برای مصرف مکمل‌ها تا حد زیادی به نوع ویتامین بستگی دارد اما ابتدا لازم است در مورد ضرورت مصرف این مکمل‌ها مطمئن شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به گفته پزشکان بهترین زمان برای مصرف مولتی‌ویتامین‌ها صبح و هنگام خوردن اولین وعده غذایی است زیرا ویتامین‌ها مواد ترکیبی هستند و بهترین زمان جذب آنها در بدن هنگامی است که با یک ماده خوراکی مصرف شوند.

شاید در مورد ویتامین‌های محلول در چربی مطالبی شنیده باشید. این ویتامین‌ها در بافت‌های چربی بدن ذخیره می‌شوند و لازم است با گونه‌ای از مواد خوراکی چرب همچون آجیل‌ها خورده شوند تا در سیستم بدن جذب گردند.

ویتامین‌های K,E,D,A از گروه ویتامین‌های محلول در چربی هستند. نوع دیگر ویتامین‌ها انواع محلول در آب هستند که شامل ویتامین‌های C,B‌ می‌شوند. این ویتامین‌ها در بافت چربی بدن ذخیره نمی‌شوند و در صورت نیاز به مصرف آنها باید هر روز جایگزین شوند. همچنین به طور کلی توصیه می‌شود این ویتامین‌ها هنگام صبح مصرف شوند.

در مورد ویتامین‌های B نیز که برای مقابله با استرس و خستگی تجویز می‌شوند تاکید پزشکان بر آن است تا هنگام صبح مصرف شوند زیرا خوردن آنها در شب می‌تواند موجب بروز مشکل در کیفیت خواب شود.

برخی مطالعات انجام شده در سال‌های اخیر حاکی از آن است که مصرف برخی مولتی‌ویتامین‌ها غیرضروری است و ممکن است برای فرد خطرناک هم باشد برای مثال نتایج یک مطالعه در سال 2008 میلادی نشان داد مصرف بیش از حد اسید فولیک می‌تواند به سرطان پروستات منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha