مدیر کل سلامت معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران، از راه اندازی 60 خانه سلامت از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد و افزود: در تمامی محلات شهر تهران این خانه ها احداث می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، دکتر عباس تقی زاده با عنوان این مطلب که این تعداد خانه سلامت در 60 محله شهر تهران راه اندازی شده است، افزود: خانه های سلامت در قالب اجرای پروژه "محله سالم" راه اندازی می شوند.

وی با اشاره به دو اصل اساسی در ایجاد خانه های سلامت اظهار داشت: مشارکت مردم و هماهنگی بین بخشی میان دستگاه های دولتی، از جمله زمینه های تشکیل این خانه ها در هر محله شهر تهران است.

مدیر کل سلامت معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: برای هر خانه سلامت یک "شورای سلامت محله" تعریف و تشکیل می شود که وظیفه این شورا، نیازسنجی مشکلات مردم در سطح محله است.

تقی زاده تصریح کرد: شورای سلامت در هر محله علاوه بر شناسایی مشکلات مردم همان محله، می بایست راهکارهای اجرایی نیز ارائه دهد تا بتوان با توجه به همان راهکارها، برنامه ها را تبیین و تهیه کرد.

وی از حضور نمایندگان مردم (شورایاری ها)، ائمه جماعات محلات، معتمدین و خیرین محلات و همچنین افراد صاحب نام در هر محله در شوراهای سلامت نام برد و افزود: این افراد به همراه نمایندگان ارگان های دولتی همچون بسیج، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، بهزیستی و همچنین شهرداری، یک کارگروه در محله تشکیل می دهند.

مدیر کل سلامت، با تاکید بر فراهم شدن زمینه های تشکیل شوراهای سلامت در محله های شهر تهران، اظهار داشت: حرکت به سوی تشکیل این شوراها آغاز شده و به زودی شاهد راه اندازی شوراهای سلامت در هر محله پایتخت خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha