سلامت نیوز: یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه اغلب موارد ابتلا به سرطان دهانه رحم در دنیا در کشورهای در حال توسعه مشاهده می‌شود، اظهار کرد: نیمی از زنانی که به این بیماری دچار می شوند کمتر 50 سال سن دارند.

دکتر فریبا یارندی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه دومین سرطان شایع زنان در جهان، سرطان سرویکس یا سرطان دهانه رحم است، گفت: 50 درصد زنانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند زیر 50 سال سن دارند.

وی افزود: 88 درصد موارد ابتلا به سرطان سرویکس در دنیا در کشورهای در حال توسعه دیده می شود. کشورهای پیشرفته با انجام واکسیناسیون افراد نسبت به ویروس پاپیلوما که یکی از مهمترین علت ابتلای زنان به سرطان دهانه رحم محسوب می شود، توانسته‌اند تا حد زیادی از بروز این بیماری در کشورشان جلوگیری کرده و آن را کنترل نمایند.

این متخصص زنان و زایمان یادآور شد: امروزه با تحقیقاتی که در سراسر جهان صورت گرفته است، عامل اصلی ابتلای زنان به سرطان دهانه رحم ویروس HPV شناخته می شود بطوریکه در 99 درصد مبتلایان به سرطان سرویکس، این ویروس مشاهده شده است.

دکتر یارندی خاطرنشان کرد: انجام واکسیناسیون پاپیلوما برای همه افراد، معاینات مرتب و دقیق زنان نسبت به پیشگیری آنها در ابتلای زنان به سرطان گردنه رحم نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند. باید به خاطر داشت از بین رفتن یک زن جوان ناشی از ابتلا به این بیماری علاوه بر از دست رفتن نیروی انسانی جامعه، تاثیرات جبران ناپذیری را در خانواده وی به دنبال دارد، لذا توجه به پیشگیری از وقوع این اتفاق در کشور ضرورت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha