عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس در واکنش به آلودگی‌ هوای تهران که حداقل در ماه یک روز دو بار منجر به تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد شده است، گفت: وقتی برای استفاده از خودرو شخصی ممنوعیت قایل می‌شویم باید ابتدا مشکل حمل و نقل عمومی را رفع کرده باشیم.

اقدامات مقطعی راه حل بحران آلودگی هوا نیست/استفاده از خودرو شخصی واکنشی به ضعف عملکرد حمل ونقل عمومی
سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس در واکنش به آلودگی‌ هوای تهران که حداقل در ماه یک روز دو بار منجر به تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد شده است، گفت: وقتی برای استفاده از خودرو شخصی ممنوعیت قایل می‌شویم باید ابتدا مشکل حمل و نقل عمومی را رفع کرده باشیم.

محمد دامادی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از برخورد شعار گونه با معضل آلودگی هوا، افزود: سالهاست که برای حل مشکل آلودگی هوای تهران به پاک کردن صورت مسئله می‌پردازیم و به راهکارهایی مانند تعطیلی مدارس، ادارات و زوج و فرد کردن خودروهای شخص بسنده کرده‌ایم، حال اینکه این راهکارهای موقتی بوده و فایده ندارد.

نماینده ساری و میانرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز آلودگی هوا مشکل اصلی تهران است و اگر فکری به حال این مشکل نشود فردا دردسراساسی سایر شهرها خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلی شهر در پی تشدید آلودگی هوا تنها آسیب‌های اقتصادی را متوجه کشور می کند، گفت: به ازای هر روز تعطیلی میلیارد ها تومان خسارت بر اقتصاد کشور وارد می شود که هیچ کس هم پاسخگوی آن نیست.

وی با انتقاد از بکارگیری راهکارهای مقطعی همچون اجرای طرح زوج و فرد برای تردد خودروها، افزود: اگر نگاهی به وضعیت مجاری حمل و نقل عمومی مانند مترو و BRT در روزهای عادی تهران داشته باشیم، ازدحامی وصف ناپذیر از مسافران دورن شهری را شاهد خواهیم بود.

دامادی گفت: حال وقتی طرح زوج و فرد در شهر برقرار می‌شود این حجم مسافران افزایش حداقل 25 درصدی در شهر پیدا می‌کند و مجاری حمل و نقل عمومی در شهر توان خود را ازدست داده و این امر موجب نارضایتی مسافران می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: علاوه بر مترو و BRTعنصر دیگری با عنوان تاکسیرانی در شهر فعالیت می‌کند، اما مدتی است تاکسیرانی بسیاری از تاکسی‌ها را به شرکت‌های خصوصی ارجاع داده که این امر نابسامانی در حمل و نقل عمومی را در پی داشته است.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، افزود: علاوه‌بر این مورد وضع معیشت تاکسی‌ها دیده نشده و انگار این رانندگان هیچ تسهیلاتی در شهر ندارند، بنابراین خدماتی که ارائه می‌کنند نیز متناسب نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha