شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 87674
سلامت نیوز : اخیرا محققان کانادایی دو نوع ترکیب به دست آمده از سیر را شناسایی کرده اند. این ۲ ترکیب به طور چشمگیری خطر  آلودگی شیر خشک نوزادان را بر اثر کرونوباکترساکازاکی در مرحله تولید کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ این کشف می تواند نگرانی مادرانی را که قادر به شیردهی نوزادشان نیستند، از بین ببرد. اثر این دو ترکیب به طور چشمگیری در از بین بردن باکتری ساکازاکی در روند تولید غذا موثر است. به گفته متخصصان، ترکیب کشف شده دارای این قابلیت است که قبل از رسیدن این عامل بیماری زا به مصرف کنندگان، آن را از بین ببرد. این باکتری یک عامل بیماری زای غذایی است که گاهی در شیرخشک و غذاهای غنی شده دیگر موجود است.

اگر چه عفونت بر اثر این باکتری نادر است اما می تواند برای نوزادان مهلک باشد و با ورود به جریان خون به موارد خطرناک مننژیت منجر شود. این عفونت در سراسر جهان شیوع یافته است. به گفته محققان، ترکیب مواد غذایی با سیر می تواند در هر مرحله ای از تولید غذا از جمله پردازش، بسته بندی و ارسال، از آلودگی آن پیشگیری کند. لوله هایی که برای تولید فرآورده های شیر از آن استفاده می شود به طور معمول با ماده شیمیایی کلورین تمیز می شود اما ترکیب های سیر یک جایگزین طبیعی به حساب می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha