شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 87681

وزیر بهداشت ضمن ارزیابی و اعلام نظر درباره توافقات اخیر صورت گرفته به دنبال مذاکرات ژنو و تاثیر آن در نظام سلامت کشور گفت: انتظار آن است که به دنبال توافقات انجام شده هزینه‌های پرداختی مردم در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی کاهش یابد.

دارو و تجهیزات پزشکی ارزان می‌شود

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارزیابی و اعلام نظر درباره توافقات اخیر صورت گرفته به دنبال مذاکرات ژنو و تاثیر آن در نظام سلامت کشور گفت: انتظار آن است که به دنبال توافقات انجام شده هزینه‌های پرداختی مردم در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی کاهش یابد.

دکتر سید حسن هاشمی قاضی زاده در گفت وگو با (ایسنا)، گفت: بی تردید رونق بازار کسب و کار و افزایش صادرات نفتی و فراورده‌های غیرنفتی به صورت غیرمستقیم بر روی نظام سلامت کشور بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی درباره اثرات مستقیم توافقات اخیر ژنو بر روی نظام سلامت نیز گفت: در حال حاضر مسیر ارسال پول و تامین دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های مالی و بانکی بسته است و به دلیل این تحریم‌ها نمی‌توانیم پولی را به صورت مستقیم برای تهیه دارو و سایر ملزومات پزشکی ارسال کنیم و یا به صورت مستقیم خرید کنیم. به این منظور باید از راه‌های فرعی خریدهایمان را انجام دهیم که این امر هزینه‌هایمان را افزایش می‌دهد.

هاشمی گفت: برای ارسال پول از راه‌های فرعی جهت تامین دارو و تجهیزات پزشکی تقریبا 20 درصد بر هزینه‌هایمان اضافه می‌شود که با برداشتن تحریم‌های مالی و بانکی این هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: براساس توافقات انجام شده تعدادی بانک شروع به فعالیت خواهند کرد و بخشی از اعتبارات و دارایی‌های کشور نیز آزاد می شود. عمده این مسیر نیز برای تهیه دارو، ملزومات پزشکی و مواد غذایی است که بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: انتظار آن است که تا سال آینده هزینه‌هایی که اکنون مردم بابت دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت می‌کنند کاهش یابد. این نیز قولی بود که ما در شروع فعالیتمان در وزارت بهداشت داده بودیم. در مجموع به دنبال توافقات انجام شده دارو و تجهیزت پزشکی ارزان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha