افزایش بیکاری باعث از هم گسیختگی پیوندها در بین زوج‌های جوان و دختران و پسران در شرف ازدواج شده است که متأسفانه این روند در چند ماه اخیر روند افزایشی داشته است.

موج بیکاری جوانان موجب افزایش جدایی در ماه‌های اخیر شده است
سلامت نیوز : یک استاد دانشگاه گفت: افزایش بیکاری باعث از هم گسیختگی پیوندها در بین زوج‌های جوان و دختران و پسران در شرف ازدواج شده است که متأسفانه این روند در چند ماه اخیر روند افزایشی داشته است.

افسانه نیک راد در گفت‌و گو با فارس گفت: طی دو ماه اخیر معضلی در بین زوج‌های جوان و دختران و پسرانی که در شرف ازدواج هستند گسترش پیدا کرده است که باعث سرانجام نگرفتن ازدواج بین دختران و پسران می‌شود و زوج‌های جوانی که چند سال عقد کرده یکدیگر هستند یا با هم نامزد بودند شده است و در شرایط جدید حاضر به تشکیل زندگی نمی‌شوند و پیوند‌های خود را به هم می‌زنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع در ماه‌های اخیر شاهد هستیم که یکی از طرفین با مراجعه به دفاتر مشاوره از ما می‌خواهد که با طرف مقابل صحبت کنیم و وی را از ازدواج منصرف کنیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مشکلی که در ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است موج بیکاری در بین جوانان و بالاخص در بین جوانان تحصیلکرده است و هم اکنون مراجعان زیادی هستند که با تحصیلات فوق لیسانس و دکتری در بیکاری به سر می‌برند و همچنین تعداد زیادی از این افراد نیز به صورت پروژه‌ای مشغول به کار بوده‌اند که هم اکنون با پایان یافتن پروژه باید 6 ماه بیکار باشند و کار ثابتی ندارند.

نیک راد اظهار داشت: در این وضعیت دختران و پسران در شرف ازدواج در شرایطی قرار گرفته‌اند که از لحاظ روانی تحت فشار هستند و افرادی که قرار بود چند ماه دیگر ازدواج کنند به این نتیجه می‌رسند که دیگر نمی‌توانند مسئولیت زندگی را بر عهده بگیرند و متأسفانه در چند ماه اخیر به صورت فزاینده‌ای این مشکل افزایش داشته است که امیدواریم مسئولان تدبیری بیندیشند تا شاهد از هم پاشیدن پیوندها در بین زوج‌های جوان و همچنین بالا رفتن سن ازدواج نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha