سلامت نیوز : همه آنهایی که مجبوربه تهیه شیرخشک برای فرزندخردسال‌شان هستند می دانند که بیش ازیک سال است انواع شیرخشک مانند هومانا ،نان ،ایزومیل وغیره کمیاب ودربیشتراوقات نایاب شده است ومردم مجبورند شیر خشکی را که فرزندشان با آن سازگاری پیدا نموده تغییردهند ومثلا به جای شیر هومانا 3 که متناسب با سن کودک است شیر هومانا 1 ویا شیرنان 1 آنهم اگر یافت شود به کودک بدهند که این خودباعث عوارض فراوانی نظیر آلرژی یا اسهال می‌گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت قانون ؛ چه کسی پاسخگوی این عوارض و مشکلات است ؟ وزارت بهداشت که پاسخگو نیست . مگر نه این وزارتخانه مسئول بهداشت وسلامت مردم است؟ ازسوی دیگر قیمت شیرخشک بطور بی‌سابقه‌ای افزایش چشمگیری داشته است. شیر آپتامیل اچ آ که برای استفاده کودکانی است که به شیرخشک معمولی حساسیت وآلرژی دارند نایاب گردیده است .شیرخشک ببلاک اچ‌آ کمیاب گردیده است قیمت آن 16000 تومان بوده که ظرف مدت یک هفته قیمت آن به مبلغ 21700 تومان افزایش یافته است. داروخانه ها علت افزایش قیمت آن ر ادستور وزارت بهداشت می‌دانند .پرسش این است که شیرخشک جزو کالاهای تحریمی نیست که نتوان آن را وارد کرد.

دوم اینکه نرخ ارز نیز طی چندماه اخیر روندنزولی داشته است نه صعودی بنابراین، این گرانی هیچ دلیل منطقی نمی تواند داشته باشد. شرکت‌های واردکننده وپخش دارویی نیز بدون اجازه وزارت بهداشت نمی‌توانند خودسرانه قیمت شیر را افزایش دهند. پس چرا وزارت بهداشت احساس تکلیف نمی کند؟ مردم توانایی خرید شیر را که مجبوربه تهیه آن هستند باچنین قیمت گرانی ندارند. لازم است مسئولان مربوطه به فکر مشکلات مردم باشند واگرتوانایی وکفایت وتدبیر لازم برای حل آن راندارند کار را به کاردان که دراین کشور کم نیستند بسپارند نه اینکه برمشکلات مردم بیفزایند. دیگرآن‌که نظارت لازم برعملکرد داروخانه ها نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha