سلامت نیوز : رئیس سابق بیمارستان امیراعلم گفت: از پزشکان توقع داریم تمام‌وقت جغرافیایی باشند و در بیمارستان خصوصی کار نکنند اما از آن طرف برای یک عمل آپاندیسیت در هر ساعتی از روز ۱۰ هزار تومان دستمزد می‌دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رضایی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع خود به عنوان رئیس سابق بیمارستان امیر اعلم اظهار داشت: گفته می‌شود که اگر تعرفه‌ها ۳ برابر شود مشکل کمبود منابع بیمارستانی حل می‌شود چرا که اکنون بیمارستان‌های دولتی با کار بیشتر و منابع محدود مشکلات درمانی مردم را برطرف می‌کنند که این در طولانی مدت چیز خوبی نیست.

وی تصریح کرد: بارها شده که از پزشکان خواسته‌ام تمام وقت جغرافیایی باشند و در بیمارستان‌های خصوصی کار نکنند وقت و بی‌وقت، شب و صبح پزشک هیئت علمی در اتاق عمل حاضر می‌شود و برای یک عمل آپاندیست شاید 10 هزار تومان دستمزد دریافت کند یا وقتی به دلیل آلودگی هوا یا مناسبت‌های شبیه به این همه جا تعطیل است کارکنان بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات درمانی به مردم باید سر کار حاضر شوند.

رضایی گفت: حتی پزشکان مستقر در اورژانس بیمارستان امیر اعلم هیئت علمی تمام وقت هستند و در شیفت شب نیز کار را به تنهایی به رزیدنت واگذار نمی‌کنند بلکه هیئت علمی مقیم داریم که این مسئله در هیچ جای دیگر دیده نمی‌شود.

وی فشار مراجعات تخصصی گوش، حلق و بینی به این بیمارستان را یکی از مشکلات پیش روی کادر درمانی عنوان کرد و گفت: بیمارستان امیر اعلم برای پوشش بخش کوچکی از منطقه شهر تهران تجهیز شده اما متأسفانه شاهدیم که از کل کشور و شهرهای مختلف بیماران پیچیده را به اینجا ارجاع می‌دهند که فشار مضاعفی را به ما وارد می‌کنند.

در بخش دیگری از این مراسم مسعود متصدی، رئیس بخش گروه گوش، حلق و بینی بیمارستان امیر اعلم گفت: اگر چه بیشترین بار مراجعان تخصصی به این بیمارستان وارد می‌شود اما کمترین شکایت از بیمارستان امیر اعلم ثبت شده و سال گذشته هیچ گونه شکایتی نداشتیم.

وی گفت: ماهانه بیش از 12 هزار بیمار گوش، حلق و بینی ویزیت می‌کنیم و بیش از 1100 بیمار تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

به گفته رئیس بخش گروه گوش، حلق و بینی بیمارستان امیر اعلم توانایی علمی این مجموعه به حدی است که پشتوانه علمی شمال عراق را بر عهده دارد و هم اکنون 12 پزشک با هزینه خودشان از کشور آذربایجان برای آموزش جراحی در این بیمارستان حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha