سلامت نیوز : عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیل مدارس در ایام آلودگی هوا تصمیمی است که برای والدین دردسرساز می‌شود و مجبور می‌شوند کودکان را به محل کار خود ببرند، بنابراین در اوج آلودگی هوا کودکان در معرض آلودگی قرار می‌گیرند.

 شهلا میرگلوبیات در گفت‌و گو با فارس گفت: وقتی آلودگی هوا به مرز هشدار و اضطرار می‌رسد اولین اثرات خود را بر روی کودکان و افرادی که زمینه بیماری‌های بالینی داشته‌اند می‌گذارد بنابراین اینکه ما اجازه بدهیم هوا تا این حد آلوده شود، به مرز هشدار و اضطرار برسد و بعد ما وارد عمل شویم نشان از بی برنامگی در شرایط اضطرار است.

وی افزود: تمام دست اندرکاران و دستگاه‌هایی که برای جلوگیری از آلودگی هوا درگیر هستند باید تدبیری بیندیشند و دستورالعمل واحدی را در نظر بگیرند که تمام دستگاه‌ها نیز آن را اجرا کنند تا به این مرحله نرسیم.

میرگلوبیات افزود: تعطیل مدارس و مهد کودک‌ها یک برنامه کوتاه مدت است و متأسفانه هر سال هم به همین ترتیب اجرا شده است و پس از اینکه هوا به وضعیت عادی بر می‌گردد دوباره این طر‌ح‌ها متوقف می‌شود.

وی افزود: اجرای سیاست‌های یک بام و دو هوا مشکل آلودگی هوا را برطرف نمی‌کند و به عنوان مثال بهتر است طرح زوج و فرد را برای مدت طولانی اجرایی کنند نه اینکه به دلیل داشتن منافع اقتصادی پس از حل مقطعی مشکل دوباره فروش طرح‌های روزانه را از سر بگیرند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: تعطیل مهد کودک‌ها و مدارس تصمیم کوتاه مدتی است که برای والدین دردسرساز می‌شود و از طرفی والدین مجبور می‌شوند کودکانشان را با خود به محل کار ببرند بنابراین بازهم در اوج آلودگی هوا کودکان در معرض آلودگی قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha