سلامت نیوز : یک متخصص توانبخشی گفت: کفش سالم ۲۰ درصد بهره‌وری افراد را در ساعت کاری افزایش می‌دهد.

رضا قلمقاش در گفت و گو با فارس با اشاره به تهیه پیش نویس تاسیس شاخه کفش سالم در صنعت کفش ایران گفت: مهمترین هدف تهیه این پیش نویس کمک به جامعه صنعت کفش ایران در تهیه یک الگوی دقیق از کفش سالم است.

وی خاطر نشان کرد: همفکری پزشکان و مهندسان به منظور کمک به استانداردسازی صنعت کفش یکی از اهداف تهیه پیش نویس کفش سالم است.

متخصص توانبخشی تصریح کرد: در حالی که تولید داخلی کفش از پتانسیل بالایی به منظور صادرات گسترده برای افراد بیمار و سالم برخوردار است، قاچاق کفش و چرم چینی که به لحاظ کیفی در وضعیتی نامرغوب قرار دارد، مانعی جدی بر سر راه توسعه محصولات داخلی است.

قلمقاش در ادامه به مزیت‌های کفش مرغوب اشاره کرد و اظهار داشت: افراد سالم با استفاده از کفش های سالم و استاندارد می‌توانند کیفیت زندگی خود را ارتقا داده و از بروز اختلالات پا و تأثیر آن بر سلامت جسمی و روانی پیشگیری کنند و این مهم باعث افزایش ساعت کاری و بهره‌وری افراد شاغل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کودکان دچار صافی کف پا و بیماران دیابتیک از بزرگترین گروه های نیازمند به کفش سالم هستند اما متأسفانه شاهدیم ضعف در استانداردسازی محصولات، آنها را در مواجهه با هجمه‌ای از کفش های نامرغوب با برندهای کاذب در داروخانه ها و مراکز درمانی مواجه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha