سلامت نیوز : جراح و دندانپزشک کودکان گفت: با گسترش آگاهی و دانش والدین، هر روز بر تعداد مراجعه کودکان به دندانپزشک برای درمان‌های پیشگیری از پوسیدگی افزوده شده است.

پریسا مهر‌اشتیاق در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: امروزه با گسترش آگاهی و دانش والدین، کودکان بیش از گذشته برای ویزیت‌های مکرر به دندانپزشک مراجعه می‌کنند و این امر باعث شده که درمان‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان به موقع انجام شود و پوسیدگی‌ها در همان مراحل آغازین شناسایی و درمان شود.

جراح و دندانپزشک کودکان گفت: معمولاً اطلاعات بهداشتی و تغذیه‌ای و جلسات ویزیت به والدین یادآوری می‌شود و به طور کلی از تعداد کودکانی که به حالت اورژانس یعنی درد شدید آپسه به دندانپزشک مراجعه می‌کنند کاسته شده است.

مهر‌اشتیاق به والدین توصیه کرد: کارهای پیشگیری را جدی بگیرند و در صورت وقوع پوسیدگی به موقع برای درمان آن اقدام کنند.

جراح و دندانپزشک کودکان تصریح کرد: کودکانی که با مشکل حاد به دندانپزشک مراجعه می‌کنند معمولاً آماده مقابله با درمان هستند و همکاری لازم با دندانپزشک را ندارند که این امر میزان موفقیت درمان را کمتر کرده و درمان سنگین‌تر را به دنبال خواهد داشت.

مهراشتیاق اقدامات پیشگیری از پوسیدگی دندان را به دو صورت تقسیم‌بندی کرد و گفت: یکسری از اقدامات در مطب توسط دندانپزشک انجام می‌شود و دسته دیگر باید در منزل و به صورت مرتب انجام شود.

وی اقداماتی را که در مطب انجام می‌شود فلورایدتراپی، فیشور سیلانت، مراجعات مکرر و درمان‌های به موقع برای پوسیدگی‌های سطحی و اقدامات پیشگیری از مسائل ارتدونسی عنوان کرد.

جراح و دندانپزشک کودکان تصریح کرد: استفاده درست از مسواک و خمیردندان، نخ دندان، دهانشویه و تغذیه صحیح و اصولی از جمله اقداماتی است که باید در منزل انجام شود.

مهر‌اشتیاق استفاده از مواد غذایی طبیعی مثل میوه و لقمه‌های خانگی و عدم استفاده از تنقلاتی چون شکلات، کاکائو، پفک و کلوچه و ... را از جمله میان‌وعده‌های مناسبی دانست که می‌تواند در سلامت دندان‌ها مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha