سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: طبق اطلاعات علمی که معاونت‌های بهداشتی در اختیار کمیته اضطرار آلودگی هوا قرار داده‌اند، عوارض تنفسی آلاینده‌ها بر روی افراد مسن و کودکان بیشتر بوده است.

احمدرضا فرسار در گفت و گو با فارس در مورد وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: پایش آلودگی هوا بر عهده سازمان محیط زیست و شهرداری است و با کمک اداره هواشناسی تصمیمات لازم گرفته می‌شود بنابراین دانشگاه های علوم پزشکی جزء شرح‌ وظایفشان پایش آلودگی نیست.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی از نظر سلامت آموزش‌های لازم را می‌دهند و فقط در این زمینه می‌توانیم به مردم این آموز‌ش‌ها را بدهیم که در هوای آلوده فعالیت‌های بدنی را کم کنند تا میزان تبادل هوای آلوده با ریه‌ها کمتر شود.

فرسار گفت: همچنین افرادی که در معرض خطر هستند بهتر است در ایام آلوده هوا در منازل خود بمانند و در چنین شرایطی از اتومبیل‌های شخصی کمتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اساسی دراز مدت را باید سازمان‌های دولتی برنامه‌ریزی کنند گفت: اینکه عدم هماهنگی بین سازمان‌های مرتبط وجود دارد مسئله‌ای است که باید برطرف شود. مسئله وارونگی هوا زمانی است که آلاینده‌ها زیاد می‌شود و در چنین شرایطی مسئولان باید جدی‌تر اصول ایمنی‌ را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به طور مثال کارخانجات اتومبیل‌سازی باید کیفیت تولید را بالا ببرند تا آلایندگی‌ها کاهش یابد و وسایل نقلیه عمومی نیز بیشتر در دسترس مردم قرار گیرد.

فرسار گفت: بحث مشاوره و اطلاع عوارض آلاینده‌ها برعهده معاونت بهداشتی دانشگاه‌ها بوده و طبق آخرین گزارش از عوارض آلاینده‌ها در دو روز گذشته هوای تهران در شرایط سالم قرار گرفته و با گزارش سازمان هواشناسی تا پایان هفته هوای سالمی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در شرایط آلودگی هوا سلامت مردم با خطر جدی مواجه می‌شود گفت: طبق اطلاعات علمی که معاونت‌های بهداشتی در اختیار کمیته اضطرار آلودگی هوا قرار داده اند. عوارض تنفسی آلاینده‌ها بر روی افراد مسن و کودکان بیشتر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha