شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 87724
سلامت نیوز : هر چقدر پهنای لبخند زیادتر باشد تاثیر آن در فرد بیینده زیادتر بوده و بهتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ ؛ شما باید این جمله را شنیده باشید "زیبایی قدرت است و لبخند شمشیر آن" اگر  به افراد دوروبر و مشهور نگاهی بیندازید حتما به حقیقت این جمله پی خواهید برد. لبخند یک زبان جهانی است و در همه جای دنیا، در بین تمام ملیت ها، نژادها، رنگ ها و مذهب ها باعث دلگرمی شده و زمینه در کنار هم قرار گرفتن افراد را بدون توجه به تمایلات فرد فراهم می کند. لبخند واقعی  مسری هم  است چرا که اطرافیان فرد را نیز به شور وشعف وادار می کند وبا توجه به انتقال این شور و شعف، اطرافیان بیشتری را برای فرد جمع می کند که نتیجه آن قدرت بیشتر است.

ما همواره بصورت غریزی از لبخندمان استفاده کرده و می کنیم ولی آیا اجزاء بوجود آورنده این قدرت و شمشیر را شناخته ایم؟

1- نسبت دیده شدن دندانهای ثنایا
هر فردی بطور طبیعی دارای چهار دندان ثنایا در فک بالا و چهار دندان ثنایا در فک پایین است. دندانهای ثنایای بالا در هنگام لبخند دیده می شوند و اثر قابل توجهی در زیبایی آن دارند. در فک بالا دو دندان ثنایای بزرگتر که در وسط قرار گرفته اند دندانهای ثنایای میانی و دو دندان ثنایای کوچکتر که در طرفین این دندانهای بزرگتر قرار گرفته اند دندانهای ثنایای کناری هستند. در یک لبخند زیبا تمام قسمتهای دندانهای ثنایای بالا مشاهده می شوند. یکی از مشخصه های مسن شدن کاهش دیده شدن این دندانها است. بطوریکه با مسن شدن فرد بتدریج  مقدار کمتری از این دندانها در هنگام لبخند مشاهده می شوند. بنابراین دیده شدن زیادتر دندانهای ثنایا با جوانی مرتبط است.
بعنوان یک قاعده کلی میزان دیده شدن دندانهای ثنایا در مردان نسبت به زنان کمتر می باشد. مردان در هنگام لبخند نسبت به زنان نمایش زیادتری از دندانهای پایین خود رادارند. مقدار دیده شدن دندانهای ثنایا تحت تاثیر عوامل دیگری هم هست : ردیف و منظم بودن دندانها، رنگ دندانها، ابعاد دندانها از نظر بزرگ یا کوچک بودن آنها و مسئله مهم دیگر اینکه فرد تا چه حدی دارای اعتماد به نفس است که در موقع لبخند اجازه نشان دادن لبخند و دندانهای خود رابدهد.

2- میزان دیده شدن لثه
اگر لثه های سالم داشته باشید یعنی رنگ لثه صورتی روشن باشد دیده شدن حاشیه لثه به زیباتر شدن لبخندتان کمک می کند. لثه های شما می توانند علامتی برای سالم بودن و جوان بودن شما باشند. اگر لثه ها قرمز نشده، خونریزی نداشته و برگشته و متورم و بد رنگ نشده باشند و تحلیلی هم نداشته باشند سالم هستند. هر فردی که لبخند شما را می بیند بطور غیر ارادی ارتفاع و حاشیه لثه و بطور کلی کیفیت و کمیت لثه شما را مورد ارزیابی قرار می دهد. میزان دیده شدن لثه ها در حد طبیعی باعث زیبایی شما می شود اگر از حد طبیعی زیادتر شود باعث تحت تاثیر قرار دادن دندانها شده و اگر از حد طبیعی فاصله زیادی بگیرد باعث بی روح شدن لبخند شما می شود.

3- قوس لبخند
قوس لبخند ایده آل دارای دو جزء با رابطه بسیار نزدیک نسبت به یکدیگر است. قوسی که از اتصال لبه دندانهای ثنایای بالا ایجاد می شود و قوسی که در هنگام لبخند بر روی لب پایین ایجاد می شود. رابطه این دو قوس در هنگام لبخند هماهنگی و موازی بودن آنها است. طرح ریزی دقیق حرکت دندانها در هنگام ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی  و اصلاح نقایص شکلی این دندانها توسط متخصصان دندانپزشکی ترمیمی می تواند باعث ایجاد این هماهنگی بین لبه دندانهای ثنایای بالا با قوس  لب پایین شود.

4- فضای منفی
فضای تاریک و سیاه موجود درگوشه های دهان در هنگام لبخند فضای منفی نامیده می شود.این فضا وابسته به اندازه دهان، اندازه دندانها و پهن بودن قوس دندانی است. این فضا در مقادیر متفاوت در همه لبخند ها دیده می شود، ولی مقدار نامناسب آن در مقادیر زیاده از حد یا کم می تواند بر زیبایی لبخند اثر منفی داشته باشد.

5- پهنای لبخند
هر چقدر پهنای لبخند زیادتر باشد تاثیر آن در فرد بیینده زیادتر بوده و بهتر است. پهنای لبخند از طریق پهنای قوس بالا تعیین می شود.(قوس بالا از طریق کنار هم قرار گرفتن دندانها بر روی یک قوس بوجود می آید.) برخی افراد دارای قوس دندانی تنگ یا جمع شده هستند بنابراین در هنگام لبخند فقط دندانهای جلو دیده شده و دندانهای عقب تر در داخل و پشت دندانهای جلویی قرار می گیرند. در حالت ایده آل، شما در هنگام لبخند می توانید دندانهای آسیاب کوچک رادر طرفین لبخند مشاهده کنید. میزان پهنای لبخند بر اساس فاکتورهای بیولوژیک تعیین می شود مثلا میزان پهنای لبخند در افراد با جثه بزرگتر زیادتر است.  اگر درطی درمان متخصص ارتودنسی بتواند  پهنای صحیح لبخند را با توجه به معیارهای بیولوژیک ایجاد کند نتیجه آن زیبایی بیشتر و قدرت بیشتر شما خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha