سلامت نیوز : صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارش جدید خود از پیشرفت‌ چشمگیر در زمینه پیشگیری از انتقال ویروس ایدز‌ از مادر به نوزاد در فاصله سال‌های 2005 تا 2012 میلادی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در گزارش این سازمان آمده است که در فاصله سال‌های 2005 تا 2012 میلادی بیش از 850 هزار نوزاد از این آلودگی ویروسی که در حال حاضر شیوه‌های درمانی برای آن کشف نشده، نجات یافته‌اند.

گزارش اخیر ارزیابی کودکان و ایدز که روز گذشته توسط صندوق کودکان سازمان ملل منتشر شد، حاکی از آن است که حدود 260 هزار کودک طی سال گذشته میلادی (2012) به ویروس ایدز آلوده شده‌اند در حالی که که این آمار در سال 2005 میلادی 540 هزار نفر بوده است.

«میشل سیدیب»، مدیر اجرایی دفتر مقابله با ایدز سازمان ملل در همین رابطه گفت: این گزارش یادآور می‌سازد برای داشتن نسلی که از ایدز در امان بماند نیازمند آن هستیم که تمامی نوزادان بدون این ویروس به دنیا آیند و این روند در تمام زندگی ادامه پیدا کند. همچنین تمام کودکان مبتلا به این عفونت نیز باید به شیوه‌های درمانی آن دسترسی داشته باشند.

وی افزود: به علاوه با وجود شیوه درمانی آسان «ضدبازگشت ویروسی» برای مقابله با ایدز فرصت بیشتری برای درمان زنان مبتلا ‌به این بیماری فراهم شده و در نتیجه از انتقال ویروس به فرزندشان در طول بارداری، وضع حمل و از طریق تغذیه با شیر مادر جلوگیری می‌شود.

«آنتونی لیک»، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل نیز گفت: امروزه، باردار شدن یک زن مبتلا به ایدز به این مفهوم نیست که فرزندش نیز سرنوشت مشابهی خواهد داشت.

طبق آمار سازمان ملل، یکی از چشمگیرترین موفقیت‌ها در زمینه کنترل این ویروس در منطقه آفریقای سیاه که بیشترین تعداد افراد آلوده به HIV‌ را دارد، مشاهده شده به طوری که موارد جدید‌ آلودگی‌ها میان نوزادان در فاصله‌ سال‌های 2009 تا 2012 میلادی در غنا 76 درصد، در نامیبیا 58 درصد و در زیمبابوه 55 درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha