سلامت نیوز : رئیس انجمن تالاسمی گفت: هزینه‌های درمانی مربوط به تجهیزات کاهش پیدا کرده است اما مشکلاتی که در حوزه تامین دارو وجود داشته است همچنان پا بر جاست و تفاوت مشهودی در وضعیت آن به وجود نیامده است.

مجید آراسته در گفت و گو با (ایسنا)، گفت: هزینه‌های درمانی مربوط به تجهیزات کاهش پیدا کرده و کیفیت خدمات در زمینه خون و فراورده‌های همچنان مناسب است. تغییرات قیمتی در اوایل امسال داشته‌ایم که سازمان‌های بیمه‌گر زیر بار آن نمی‌رفتند اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم بسیاری از مشکلات پوشش بیمه‌ای برطرف شد.

وی با بیان اینکه مشکلات دارویی بیماران تالاسمی همچنان پابرجاست، اظهار کرد: بیماران تالاسمی در دو سه ماه اخیر در تامین داروهای خارجی به شدت با مشکل رو به رو بودند. داروهایی تزریقی که در کشور تولید می‌شد نیز با مشکل مواجه بود چرا که ماده اولیه این داروها نیز از خارج از کشور وارد می‌شد.

رئیس انجمن بیماران تالاسمی افزود: بزرگ ترین مشکلات بیماران تالاسمی تامین گروهی از داروهایی تزریقی است که ماده اولیه آن وارداتی و در کشور تولید می‌شد که امسال منابع تولیدی بنا به دلایلی تغییر کرد و این اقدام باعث تشدید عوارض داروها شد.

وی با بیان اینکه لازم است مسئولان موارد اورژانس را در امور اولویت دهند، عنوان کرد: مسائل فوریتی که جان انسان‌ها در گرو اقدامات با تدبیر است را باید در اولویت قرار دهند تا امید به زندگی در این بیماران ارتقا پیدا کند. انجام همه این اقدامات نیاز به صبر و تحمل دارد اما توقع داریم اولویت‌ها در مسائل اورژانسی مدنظر قرار بگیرد.

آراسته در رابطه با دلیل بروز مشکلات حوزه بیماران خاص گفت: منابع مالی در حوزه درمان محقق نشده و این گونه که اعلام می‌کنند کسری بودجه وجود دارد که در کنار مشکلات ارزی باعث بروز این مشکلات شده است، همچنین مدیریت نیز نقش زیادی در بهبود شرایط دارد.

وی افزود: مدیرانی که در مقام مسئولیت قرار می‌گیرند نیاز به گذشت زمان برای آشنایی با امور دارند ولی این تاخیر در بعضی از حوزه‌ها می‌تواند نتایج بدی داشته باشد. استفاده از نظرات کارشناسان در تشکل‌های غیردولتی و انجمن‌های صنفی می‌تواند مشکلات این چنینی را برطرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha