سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برخورد با صنایع تشدید کننده آلودگی هوا از سوی ارگان های دولتی و مربوطه ضرورت دارد تنها در برخی از موارد دیده می شود که گاها اتفاقی با برخی از این صنایع برخورد می شود.

حسن تأمینی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال میزان آلاینده های موجود در هوا به حد بالای خود می رسد لذا اتخاذ تدابیر خاص توسط ارگان های مربوطه لازم است، از آنجا که یکی از عوامل آلودگی هوا صنایع آلاینده هستند، بنابراین ارائه راهکاری برای کاهش آلایندگی آن ها لازم است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آلاینده های صنایع کلان، تاثیر بسیاری بر محیط زیست دارند، خاطرنشان کرد: صنایع آلاینده اثرات سوئی را بر سلامت مردم به ویژه در بخش بیماری های تنفسی از خود بر جای می گذارند.

وی تصریح کرد: در پیگیری هایی که از سازمان محیط زیست داریم، طرح خروج صنایع آلاینده از اطراف کلانشهرها و برخورد ارگان های مربوطه با این صنایع در دستور کار قرار دارد و گاها اتفاقاتی در این عرصه رخ می دهد و مشاهده کردیم که حتی برخی از واحدهای آلاینده تعطیل شدند.

این در حالی است که اوایل مهرماه سال جاری معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب انتقال صنایع مستقر در تهران به دیگر استان ها در حاشیه جلسه هیأت دولت خبر داده و اعلام کرد که پس از اصلاح ابهامات و شفاف سازی، تصمیم گرفتیم که صنایع از تهران به سایر استان ها منتقل شوند و قرار بر این شد که برخی صنایع در تهران و برخی شهرک ها طبق ضوابط مستقر بمانند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha