سلامت نیوز : نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درخصوص شاخص سلامت در این منطقه گفت: شاخص سلامت در استان گیلان ایده آل است.

حسن تأمینی لیچایی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه شاخص سلامت در استان گیلان ایده آل است، اظهار داشت: شاخص های سلامت را می توان در مرگ و میر مادران، نوزادان، بیماری های عفونی و تولد تعریف کرد. در منطقه استان گیلان سرطان های خاص منطقه و بیماری های مخصوص این منطقه وجودد دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته برخی بیماری های خاص منطقه وجود دارد اما در بحث شاخص های سلامت نمی گنجد و باید تأکید کنم که شاخص سلامت در شهرهای استان گیلان بسیار بالاست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: میزان تولد در استان گیلان رو به افزایش است. پیش از این در طول سال های گذشته شاخص تولد در این استان بسیار پایین بود اما با توجه به سیاست های جمعیتی که در کشور تعریف شده است، میزان تولد در این منطقه رو به افزایش بوده و تغییر کرده است.

وی با تأکید بر اهمیت مساله سلامت مردم خاطرنشان کرد: سلامت مهم ترین اولویت در کشور است که باید سلامت در امنیت کامل باشد و برای آن هر تلاشی صورت گیرد.

محمدحسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص تعادل شاخص های سلامت در استان های کشور گفت: بسیاری از استان های کشور از نظر تأمین این شاخص ها قابل بحث و بررسی است اما در برخی از استان ها، شاخص های سلامت نگران کننده است. بسیاری از استان های مرزی کشور که در معرض تردد اتباع بیگانه قرار دارند از نظر تأمین شاخص های سلامت در وضعیت مطلوبی نیستند و در حوزه درمان محروم تر هستند.

قربانی اعلام کرد که همچنین برخی از استان ها مانند استان های گیلان و مازندران نیز با توجه به حجم زیاد آب های زیرزمینی و وجود فاضلاب ها و آلوده بودن آب های زیرزمینی باید گفت که شاخص های سلامت تحت تأثیر این موارد قرار دارند و در واقع نگران کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha