دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز اول دسامبر2013 برابر با 10 آذرماه جاری گفت چنانچه آینده ای عاری از ایدز می خواهیم، به سرمایه گذاری مستمر، تعهد و نوآوری در دستِابی به رویای به صفر رسیدن عفونت های جدید اچ آی وی، به صفر رسیدن وجود تبعیض و به صفر رسیدن مرگ و میرهای مرتبط با ایدز نیازمند خواهیم بود.

آینده عاری از ایدز نیازمند سرمایه گذاری مستمر، تعهد ونوآوری است
سلامت نیوز : دبیر کل سازما ن  ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز اول دسامبر2013 برابر با 10 آذرماه جاری گفت چنانچه آینده ای عاری از ایدز می خواهیم، به سرمایه گذاری مستمر، تعهد و نوآوری در دستِابی به رویای به صفر رسیدن عفونت های جدید اچ آی وی، به صفر رسیدن  وجود تبعیض و به صفر رسیدن مرگ و میرهای مرتبط با ایدز نیازمند خواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

 در این روز جهانی ایدز، اینجانب خوشبین تر از همیشه هستم. بخش عمده ای از جهان در واکنش نسبت به اچ آی وی  با پیشرفت پرشتابی به جلو می رود. کاهش قابل ملاحظه ای درعفونت ها و مرگ و میرهای جدید وجود دارد و مشغول ایجاد پیشرفتی قابل توجه در تحقق هدفمان مبنی بر حصول اطمینان از دسترسی 15 میلیون نفر به درمان ضدویروس تا 2015 هستیم. این اقدامی تعیین کننده در متوقف کردن و معکوس نمودن اپیدمی ایدز برای همیشه است.   

اما همان گونه که در گزارش روز جهانی ایدز 2013 معلوم شده هنوز علائم نگران کننده مبنی بر این وجود دارد  که برخی مناطق و کشورها در این زمینه عقب مانده اند. ما در زمینه دسترسی به جمعیت های آسیب پذیر از طریق تلاش  در زدودن انگ و تبعیض در حال پیشرفت هستیم، اما هنوز باید اقدامات زیادی برای خاتمه دادن به این مشکل صورت گیرد. اینک باید تعهدی دوباره بدهیم که موانع باقیمانده شامل قوانین کیفری و محرومیت های اجتماعی را لغو کنیم تا بتوانیم به تمامی مردمی دسترسی داشته باشیم که از خدمات و درمان اچ آی وی محرومند.

برای ایجاد شرایطی به منظور داشتن نسلی عاری از ایدز، بایستی به تلاش ها بیافزاییم تا  عفونت های جدید اچ آی وی در بین کودکان متوقف شود و از دسترسی به درمان برای تمامی مادرانی که با اچ آی وی زندگی می کنند یقین حاصل کنیم. من به ویژه اقدامی را ترغیب می کنم که به تبعیض و خشونت علیه زنان خاتمه دهد زیرا این امرموجب آسیب وحشتناک و افزایش خطر عفونت اچ آی وی و مرگ از ایدز می گردد.

اینجانب تمامی شرکایی را می ستایم که سهمی عمده در صندوق جهانی مبارزه با اچ آی وی، سل و مالاریا دارند که از مهم ترین منابع تامین مالی برای واکنش جهانی است. به عنوان مثال اقتصادهای عمده پیشتاز هستند و منابعی پایدار برای واکنش نسبت به ایدز و دیگر بیماری ها را تضمین می کنند. همچنین بسیاری از کشورهایی که در آمد پائین یا  متوسط دارند  به گونه ای قابل توجه به هزینه های داخلی برای واکنش به ایدز افزوده اند. همگی سزاوار حمابت کامل ما هستند زیرا  در جستجوی گزینه های مالی به سرمی برند تا پایداری طولانی مدت واکنش در برابر ایدز فراتر از 2015 را ارتقاء دهند.

هنوز کارهای زیادی برای انجام باقی مانده است. چنانچه آینده ای عاری از ایدز می خواهیم، به سرمایه گذاری مستمر، تعهد و نوآوری در دستِابی به رویای به صفر رسیدن عفونت های جدید اچ آی وی، به صفر رسیدن  وجود تبعیض و به صفر رسیدن مرگ و میرهای مرتبط با ایدز نیازمند خواهیم بود. در این روز جهانی ایدز، اجازه دهید مصمم باشیم ایدز را به صفحات تاریخ بسپاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha