یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 87780
سلامت نیوز : این بار خانم شبنم حجتی، روانشناس و مشاور از ایده‌آل و گروه لونالون خواست برای حاضر شدن در یک قرار ملاقات رسمی، ظاهری کلاسیک برایش تعریف کنند؛ ظاهری که متناسب با حرفه او ضمن ایجاد حس امنیت خاطر، بتواند اعتماد طرف مقابل را هم جلب کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله زندگی ایده آل ؛ استایلیست‌های لونالون این بار هم به درخواست یکی دیگر از شما خوانندگان همراه پاسخ دادند. این گروه بر مبنای در خواست خانم شبنم حجتی با در نظر گرفتن قواعد پوشش، ظاهری جدید برای او تعریف کردند. در ظاهر جدید پیشنهادی لونالون فاکتورهای متعددی مثل در نظر گرفتن تناسب‌‌ اندام، فرم چهره و...، قرار ملاقات رسمی، زمان آن و مهم‌تر از همه حرفه خانم حجتی مورد تاکید قرار گرفت. تصویر اول پوشش انتخابی خود خانم حجتی است و تصویر دوم پوشش پیشنهادی لونالون.

 زیر ذره‌بین!

- به طور کلی ترکیب رنگ قهوه‌ای و مشکی چندان قابل توصیه نیست. هم طیف بودن این دو رنگ و به خصوص فصل مشترک‌شان در رنگ مشکی، اجازه نمی‌دهد که تنوع در پوشش چندان مورد توجه قرار بگیرد. درست مثل اتفاقی که در مانتوی خانم حجتی افتاده، برش‌های مانتو با وجود طراحی قابل توجهی که دارند اصلا به چشم نمی‌آیند!

- جای برش رنگ در این پوشش بسیار خالی است. این سبک پوشش برای بیشتر جلوه کردن و متناسب شدن با یک قرار رسمی به یک برش رنگ نیاز دارد. این برش می‌توانست با انتخاب یک کیف به رنگ شتری یا یک شلوار به رنگ کرم به راحتی ایجاد شود.

- هم طیف بودن رنگ شلوار و رنگی که برای کفش در نظر گرفته شده‌ یکی دیگر از ایراداتی است که به این سبک پوشش وارد است. این انتخاب باعث شده تصویر نهایی بسیار یکنواخت‌ به نظر بیاید و دقتی که صرف انتخاب مدل کفش شده هم از نگاه مخاطب پنهان بماند.

- در انتخاب مانتو فاکتورهای اندامی در نظر گرفته نشده‌ است. در حقیقت تنگ و ساده بودن برش‌های مانتو به خصوص در قسمت سرشانه باعث شده سرشانه‌ها که به نسبت ظریف هم هستند کوچک‌تر به نظر بیایند. راسته بودن و هم عرض بودن قسمت سرشانه و کمر مانتو هم اجازه نمی‌دهد تعادل لازم در فرم کلی اندام برقرار شود. به عبارت دقیق‌تر یکی از وظایف اصلی لباس که پنهان کردن کاستی‌های اندامی است در این انتخاب مورد توجه قرار نگرفته است. در صورتی که با یک بازی ساده با برش‌ها می‌شد به راحتی روی عدم تناسب عرض شانه و کمر سرپوش گذاشت.

- مهم‌ترین نکته‌ای که در سبک پوشش انتخابی خانم حجتی از نظر دور مانده یکنواختی رنگ است. این یکنواختی باعث شده تا ظاهر او بسیار ساده و تیره به نظر بیاید. تنها اتفاق رنگی در این پوشش انتخاب شال است که آن هم به خاطر رنگ تیره غالب در این سبک پوشش آن‌طور که باید به نظر نمی‌آید.

یک تصویر تازه

- مانتوی پیشنهادی به خانم حجتی مانتویی است متناسب با فصل و کاملا پاییزه؛ انتخاب نوعی پارچه پشمی بسیار نازک برای این مدل و ترکیب آن با نوعی پارچه دانتل با گل‌های برجسته و البته نسبتا ضخیم که هماهنگی کامل با پارچه پشمی را دارد نیز در راستای همین هدف یعنی هماهنگی با فصل انجام گرفته است.

- در طراحی فرم مانتو ضمن در نظر گرفتن فاکتورهایی مثل قرار ملاقات رسمی، ایجاد حس اطمینان و ... تمرکز اصلی روی فرم اندام خانم حجتی بوده است. مدل سرشانه‌ها کوچکی عرض شانه را در خودشان پنهان کرده‌اند. برشی که در قسمت کمر ایجاد شده و همراه ‌شدن آن با چند چین ظریف هم باعث شده بین عرض شانه و کمر هماهنگی لازم ایجاد شود و نتیجه نهایی اینکه در دید نهایی اندام متناسب‌تر به نظر بیاید.

- مدل کلی مانتو مدلی است با آستین‌‌های فانتزی که به خاطر اضافه شدن چین‌های ظریف در قسمت سرشانه و کمر ته‌مایه‌های یک مدل کلاسیک را هم در خودش دارد.

- شلوار پیشنهادی هم شلواری است از جنس مخمل که علاوه بر هماهنگی با فصل از نظر فرم هم با جریانات پوشش این روزها هماهنگ است. شلوارهای پیشنهادی در این فصل بر اساس قواعد پوشش جهانی، شلوارهایی هستند که در قسمت کمر به کمک چند پیلی کمی گشاد می‌شوند و در قسمت ساق فرم یک شلوار کاملا راسته و نه‌چندان بلند را دارند.

- کیف پیشنهادی لونالون برای هماهنگی با این ترکیب کیفی است چرمی و دست‌دوز و مدل صندوقی آن هم مدلی است کلاسیک که سال‌هاست مورد توجه طراحان مطرح دنیا قرار دارد. چرم طبیعی به کار رفته در این کیف با جنس پشمی مانتو هماهنگ است و مهم‌تر از آن رنگی است که برای این کیف انتخاب شده است. رنگ زرشکی علاوه بر هماهنگی با رنگ شال، برش لازم در ترکیب رنگ پیشنهادی به خانم حجتی یعنی مشکی و طوسی راایجاد کرده است. این رنگ تیرگی ظاهر را خنثی کرده و به آن روح بخشیده است.

- انتخاب شال به رنگ زرشکی علاوه بر هماهنگی با چهره و رنگ پوست وقتی کنار رنگ مشکی و طوسی قرار می‌گیرد تعادل و تناسب رنگی لازم در پوشش را هم ایجاد می‌کند.

- کفش پیشنهادی نیز ترکیبی است از رنگ طوسی و مشکی که هماهنگی لازم با مانتو را دارد. طراحی نسبتا کلاسیک کفش و تلفیق 2 جنس در آن هم دقیقا همان چیزی است که ظاهر رسمی خانم حجتی به آن نیاز دارد.

- ترکیب رنگ پیشنهادی به خانم حجتی یعنی تلفیق طوسی و مشکی علاوه بر اینکه وقار لازم برای یک قرار ملاقات رسمی را دارد با فصل پاییز هم هماهنگ است.

- با استفاده از قواعد گریم و دانش چهره‌شناسی آرایش چهره نیز تغییر کرده است. برای هم‌سطح شدن فک و چانه با باقی اجزای صورت این قسمت 2 درجه تیره‌تر شده است. ابروها کمی بلند‌تر شده تا چهره جدی‌تر به نظر بیاید. تختی گونه‌ها هم با استفاده از یک سایه‌ روشن ملایم از بین رفته است. در قسمت چشم‌ها نیز فرم سایه‌ به سمت بالا انتخاب شده است. این روش ضمن اینکه اجازه نمی‌دهد افتادگی چشم‌ها به نظر بیاید چهره را به مراتب شاداب‌تر به تصویر می‌کشد.

- اتفاق اصلی در طراحی این مدل بازی با انواع بافت‌هاست. بافت‌هایی مثل چرم، ورنی، پشمی، مخمل و ... در این پوشش با مهارت در کنار هم قرار گرفته‌اند و این تنوع بافت هم در خدمت رسیدن به ظاهری است که طبق خواسته خانم حجتی متناسب با حرفه او اعتبار و اطمینان را در نگاه اول در طرف مقابل ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha