سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی همدان گفت: مک زدن انگشتان به مدت طولانی از عوامل کج شدن دندان‌ها در کودکان است.

مجید محمود‌زاده در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان این مطلب افزود: علت کج شدن دندان‌ها هنوز بطور دقیق مشخص نیست ولی قطعا وراثت در آن نقش زیادی دارد و در برخی موارد نیز عاداتی مثل خوردن پستانک و مک زدن انگشتان به مدت طولانی از علل کج شدن دندان‌ها در کودکان است.

این متخصص ارتودنسی اظهار کرد: ارتودنسی علم نظام‌مند، مرتب و متناسب کردن ساختارهای دندانی و صورتی است.

وی گفت: ارتودنسی در دو زمینه نامرتبی‌های دندانی و ناهنجاری‌های فکی خدمت ارائه می‌دهد به‌طوری که بخش قابل توجهی از بیماران به دلیل نامرتبی‌های دندانی مراجعه می‌کنند و در ناهنجاری‌های فکی هم بخشی از درمان به عهده‌ی ارتودنسی است.

محمودزاده خاطرنشان کرد: بهترین سن ارتودنسی به مفهوم مرتب کردن دندان‌ها 12 سالگی است، اما برای مشکلات فکی سنین کمتری لازم است به‌طوری که در برخی از ناهنجاری‌های فکی در سن 8 سالگی باید درمان آغاز شود.

وی ادامه داد: در درمان مشکلات فکی گاهی اوقات سن 12 سالگی هم دیر است بنابراین توصیه می‌کنم تمام کودکان در سن 7 سالگی معاینه ارتودنسی شوند.

وی اظهار کرد: برای حرکت دادن دندان‌ها محدودیت سنی وجود ندارد و مرتب کردن دندان‌ها در همه سنین امکان‌پذیر است ولی به دلیل محکم شدن استخوان‌ها این حرکت به کندی صورت می‌گیرد بنابراین مرتب کردن دندان‌ها در سنین بالا زمان بیشتری نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha