سلامت نیوز : یک متخصص پوست با بیان اینکه اهمیت استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری و آفتابی یکسان است، عنوان کرد: استفاده از ضدآفتاب در همه روزها و برای همه سنین و به ویژه در کودکان باید جدی گرفته شود.

دکتر مهرداد ملک در گفت وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه استفاده از ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش تجویز می‌شود، خاطرنشان کرد: اشعه ماوراء بنفش قسمت نامرئی نور خورشید است که می‌تواند از ابر هم عبور کرده و آثار مخرب خود را به روی پوست داشته باشد.

وی افزود: به همین علت اهمیت استفاده از ضد آفتاب در روزهای ابری و آفتابی یکسان بوده، زیرا در هر دو شرایط آب و هوایی اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست برخورد می کند.

این متخصص پوست با بیان اینکه استفاده از ضد آفتاب برای همه سنین توصیه می‌شود، استفاده از آن را در کودکان ضروری‌تر عنوان کرد.

به گفته ملک کودکان دارای پوست حساس‌تری هستند که به همین علت باید استفاده از ضد آفتاب در آنها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ملک با اشاره به اینکه در همه قسمت‌های پوست که در معرض نور خورشید هستند باید ضد آفتاب زده شود، عنوان کرد: حتی افراد طاس باید روی سر خود را هم ضد آفتاب بزنند.

این متخصص پوست توصیه کرد: افراد ضد آفتاب ها را متناسب با پوست خود انتخاب کنند.

وی با اشاره به مدت زمان دو تا چهار ساعتی اثر محافظتی ضد آفتاب‌ها، گفت: طولانی ماندن ضد آفتاب بر روی پوست در صورتی که با مواد آرایشی ترکیب نشده باشد مشکلی ندارد، اما برای داشتن اثر محافظتی باید هر دو یا چهار ساعت یکبار آن را تجدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha