سلامت نیوز : قربانی، ندیمی، شفیعی و عزیزی در موافقت با کلیات طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور صحبت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ با در دستور قرار گرفتن کلیات طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور، محمدحسین قربانی در موافقت با طرح فوق گفت: بیشترین حقوق و مزایا به مادریارانی که در ارتباط مستقیم با مددجویان و بیماران بهزیستی سر و کار دارند اختصاص خواهد یافت و این افزایش حقوق به نیروهای ستادی کمتر است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس افزود: اغلب گروه‌های هدف، بیماران صعب‌العلاج، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی، آسیب‌دیدگان اجتماعی، بیماران HIV، کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست و حتی بزهکاران هستند. کارکنان سازمان بهزیستی به این اقشار زندگی می‌دهند و با آنان زندگی می‌کنند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه افزود: اگر به اعضا و پرسنل سازمان بهزیستی توجه نکنیم آیا واماندگان بهزیستی راهی خیابان‌ها نمی‌شوند؟

ایرج ندیمی در ادامه افزود: ما می‌گوییم کارمندان سازمان پزشکی قانونی و انتقال خون به دلیل وضعیت شغلی ویژه حقوقی دارند که قابل تسری به کارمندان سازمان بهزیستی است. ما می‌خواهیم حق را در سر جایش قرار دهیم.

نماینده مردم لاهیجان افزود: اگر می‌توان به جمعی از مردم به دلیل رنج‌ها و مصائب‌شان کمک کرد آیا می‌توان آنان را از این حق محروم کرد؟ آیا در بهزیستی با افرادی سر و کار نداریم که برای آنان تنش و اضطراب ایجاد می‌شود؟ آیا آنان با امراض روحی و جسمی روبرو نیستند؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس متذکر شد: کارکنان و پرسنل سازمان بهزیستی زندگی ندارند.

در ادامه نوذر شفیعی گفت: تمامی اقشار و کارمندان جامعه باید از حقوق درخور شان برخوردار باشند.

نماینده مردم ممسنی تصریح کرد: احساس می‌کنم شغل کارکنان سازمان بهزیستی شغل سختی است. آنان با تهاجم، حمله و پرخاشگری مددجویان طرف هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جامعه هدف سازمان بهزیستی، افراد دردمندی هستند.

وی افزود: کارکنان بهزیستی به دلیل کمبود حقوق، نارضایتی شغلی دارند. اجازه ندهیم مددجویان این سازمان در آتش چنین وضعیتی بسوزند.

در ادامه عبدالرضا عزیزی خطاب به رییس مجلس گفت: آقایان شما چطور رای آوردید، در روز مستضعفان با طرح مستضعفان و در روز بسیج با طرح بسیج مخالفت کردید، شما اصلا چطور رای آورده و وارد مجلس شدید.

لاریجانی در واکنش به اظهارات رییس کمیسیون اجتماعی گفت: مدرس گفت مجلس محل بحث و گفت‌وگوست، این چه طور استدلالی است که بیان می‌کنید.

عزیزی در ادامه سخنانش گفت: آیا کارکنان بهزیستی مستحق افزایش حقوق نیستند؟

نماینده مردم شیروان افزود: بسیاری از کارکنان سازمان بهزیستی به بنده مراجعه کرده و گفتند اگر با افزایش حقوق آنان موافقت نشود از این سازمان می‌روند. بنده علت مخالفت مجلس با این طرح را نمی‌دانم.

عزیزی متذکر شد: اکنون موقع عمل به وعد‌ه‌هایی است که در بازدیدها و دیدارهایمان با کارمندان سازمان بهزیستی داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha