سلامت نیوز : مشاور فرهنگی ریاست جمهوری به عنوان سفیر ایدز در دولت تدبیر و امید خود را معرفی کرد و گفت: هیچ کودکی در ایران نباید بخاطر کوتاهی ما با ایدز متولد شود، زندگی کوتاهی داشته باشد و بمیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ آشنا در همایش روز جهانی ایدز گفت: در این زمینه کتابی تحت عنوان ما روحانیون در مقابله با ایدز چه می‌توانیم بکنیم نوشته شده است تا وظایف اجتماعی روحانیون نسبت به ایدز مشخص شود، البته در این مسیر فقط محصولات فرهنگی کافی نیست و باید به میدان رفت.

وی گفت: از 8 سال پیش به 10 استان کشور رفتیم و جلساتی را با روحانیون، ائمه جماعات و مبلغان برگزار کردیم تا ایدز را بعنوان یک مسئله اجتماعی باور کنند.

آشنا همچنین از شکل‌گیری ائتلافی متشکل از رهبران مذاهب جهانی خبرداد و گفت: این ائتلاف متشکل از یهودیان، مسیحیان، مسلمانان، بودائیان و دیگر گروه‌های مذهبی است و از جنس پذیرش، مشورت، خدمت‌رسانی و آگاهی رسانی در حوزه ایدز است.

مشاور فرهنگی ریاست جمهوری گفت: در دولت تدبیر و امید خوشحال هستم تا به عنوان سفیر ایدز در دولت فعالیت کنم، در زمینه تجربیات ملی و بین‌المللی موفقیت‌ها و شکست‌هایی در سیاست‌گذاری‌ها ثبت شده که امروز می‌خواهیم از آنها عبرت بگیریم نه اینکه مایه عبرت دیگران شویم.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری جهانی برای کاهش انتقال ایدز از مادر به کودک است و ما در قبال کودکانی که با ایدز متولد می‌شوند مسئولیم چرا که هیچ کودکی در ایران نباید به دلیل کوتاهی ما با ایدز متولد شود و زندگی کوتاهی داشته باشد.

آشنا بر غربالگری مادران مبتلا به ایدز با سرعت بیشتر و داوطلبانه تاکید کرد و گفت: اینکه وزیر بهداشت می‌گوید متولی ایدز وزارت بهداشت نیست، نگاه‌نگران کننده ای است، در همین ارتباط کمیته ملی ایدز نیز باید احیاء شود و نباید مسئولیت را به گردن دیگران بیاندازیم.

مشاور فرهنگی ریاست جمهوری افزود: ایدز نه حاصل تهاجم فرهنگی و نه تحریم بیگانگان است بلکه حاصل کم‌کاری، بی توجهی و وادادگی‌ها است.

وی همچنین در حمایت از نهادهای مردمی تاکید کرد و گفت: بسیاری از اطلاع‌رسانی‌ها و حمایت از بیماران ایدز به عهده نهادهای مردمی است و باید از این نهادها حمایت شود، ما تجربه تلخی از استفاده نهادهای مدنی که کشور را بدنام کردند داریم و این نباید فعالیت نهادهای مدنی را محدود کند بلکه باید خیریه‌ها و NGOها فعال شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha