وزیراسبق بهداشت عنوان كرد: ویزیتی كه برای پزشكان عمومی، متخصصان داخلی و سایر متخصص‌ها در نظر گرفته می‌شود، رقم بسیار ناچیزی از بودجه‌ای است كه برای سلامت اختصاص یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر ملك زاده، رییس بیمارستان شریعتی در حاشیه هفتمین همایش علمی كاربردی پزشكان عمومی سراسر كشور گفت: یكی از بزرگترین مشكلات ما در سالهای گذشته در زمینه ارزش گذاری برای خدمات پزشكان بوده است.

وی ادامه داد: ویزیتی كه برای پزشكان عمومی، متخصصان داخلی و سایر متخصص‌ها در نظر گرفته می‌شود، رقم بسیار ناچیزی از بودجه‌ای است كه برای سلامت اختصاص یافته است و این مسئله باعث می‌شود كه پزشك فرصت آن را نداشته باشد تا اساسی ترین كار را كه گرفتن یك تاریخچه و شرح حال بیمار است،‌از بیمار بپرسد. در حالی كه با یك ساعت صرف وقت برای هر بیمار، ممكن است در بعضی اوقات مشكل او به طور كلی حل شود، عدم گرفتن شرح حال در اغلب اوقات كار درمان را با مشكل روبرو می‌كند.

این استاد دانشگاه تهران تصریح كرد: یك پزشك در سیستم بهداشت و درمان كشور در تامین اجتماعی موظف به ویزیت 30، 40 و یا 50 بیمار می‌باشد كه این كار نه تنها بیماران را با مشكل مواجه می‌كند بلكه كاری غیر ممكن نیز به شمار می‌رود.

وی تصریح كرد: این مسئله باعث می‌شود هزینه‌ای را كه باید به یك پزشك بپردازیم، صرف مجموعه‌ای از كارهایی قرار دهیم كه نه تنها سودی نداشته بلكه برای بیمار ضرر نیز دارد و امیدواریم بتوانیم روزی این واقعیت را جا بیندازیم كه حقی را كه برای ویزیت لازم می‌باشد، به پزشكان پرداخت كنیم.

دكتر ملك زاده در پایان با بیان این كه هنوز راه زیادی را باید طی كنیم تا به یك سطح مطلوب پژوهش در كشور برسیم، عنوان كرد: شیوه بودجه نویسی برای امور پژوهشی، نامطلوب است كه امیدواریم این مشكل نیز برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha