سلامت نیوز : رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی می‌گوید: اشکالات نسخه ۰۲ پزشک خانواده با همکاری انجمن پزشکان عمومی، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت تا پایان آذر اصلاح و نهایی می‌شود تا در دو استان فارس و مازندران اجرا شود.

عباس‌ آقازاده مسرور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: طی یکی دو ماه اخیر جلسات مشترکی بین نمایندگان سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و انجمن پزشکان عمومی برای آسیب‌شناسی نسخه 02 پزشک خانواده و رفع نواقص آن در دو استان فارس و مازندران برگزار شد.

وی افزود: همچنین طی دو هفته اخیر هیئتی از طرف وزیر بهداشت برای بررسی چالش‌های طرح پزشک خانواده به استان فارس و مازندران اعزام شدند که نتایج این بررسی‌ها بین انجمن پزشکان عمومی و کارشناسان وزارت بهداشت تحت بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفته است.

وی همچنین از تدوین دو اصلاحیه‌ توسط انجمن پزشکان عمومی استان فارس و استان مازندران خبر داد و گفت: این دو انجمن پروتکل‌هایی را تدوین و به وزارت بهداشت ارائه کردند که در وزارت بهداشت تصویب شد و امیدواریم تا یک ماه آینده پس از طی جلسات نهایی نسخه اصلاحیه برای اجرا در دو استان فارس و مازندران ابلاغ و اجرایی شود.

 برنامه پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران اجرا شد که نواقصی از جمله نحوه ارجاع بیمار، پوشش و پرداخت بیمه ای را داشت که قرار است با نسخه اصلاح شده این اشکالات برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha