سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اعلام نهایی نتایج آلودگی هوای اهواز در هفته جاری خبر داد.

حسن تأمینی لیچایی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: نتایج جلسه ای که نمایندگان کمیسیون بهداشت به خوزستان سفر کرده بودند، در هفته جاری اعلام می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام ابهاماتی که در راستای آلودگی هوای اهواز وجود دارد در این بررسی مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هفته گذشته در پی بارندگی هایی که در اهواز انجام شد، دوتن از نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس و همچنین نمایندگانی از استانداری و سازمان محیط زیست برای بررسی موضوع آلودگی هوای اهواز از این منطقه بازدید کردند و نتایج در دست بررسی است که این هفته اعلام می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علت اصلی آلودگی هوای این منطقه هنوز مشخص نیست، اضافه کرد: آلاینده ‌های شیمیایی مانند آلایندگی کارخانه فولاد خوزستان سهم بالایی را به خود اختصاص داده که مهم ترین منبع آلودگی در این منطقه به شمار می رود.
در طول هفته جاری در پی بارش های باران در شهرهای استان خوزستان بیش از یک هزار شهروند در این منطقه با علائم شدید تنگی نفس، آسم و فشار خون بالا به مراکز درمانی مراجعه کردند که طبق اعلام مسئولان بیش از 7 هزار پرونده پزشکی تشکیل شده است.
نمایندگان اهواز درخواست داشتند که گزارش کمیسیون بهداشت و درمان به هیات رییسه مجلس ارائه تا صحن علنی مجلس قرائت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha