رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته برای نقل و انتقال مستقیم پول به بانک‌های اروپایی جهت تامین نیاز دارویی کشور، گفت: در صورت تحقق این موضوع، تامین و تدارک دارویی مورد نیاز مردم بسیار راحت‌تر صورت می‌گیرد.

تسهیل در تامین نیاز دارویی کشور تا یک ماه آینده

سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته برای نقل و انتقال مستقیم پول به بانک‌های اروپایی جهت تامین نیاز دارویی کشور، گفت: در صورت تحقق این موضوع، تامین و تدارک دارویی مورد نیاز مردم بسیار راحت‌تر صورت می‌گیرد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به توافقات اخیر ژنو و تاثیر آن در تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور، گفت: بحث‌هایی درباره استفاده از ظرفیت بوجود آمده مطرح است. در وزارت امور خارجه و بانک مرکزی بحث‌هایی وجود دارد که چند بانک برای انتقال هزینه‌های خرید دارو از کشورهای اروپایی و غربی فراهم شود.

وی گفت: اکنون ارسال پول برای تامین نیازهای دارویی کشور از راه‌های غیرمستقیم صورت می‌گیرد که البته هزینه‌هایی نیز به دنبال دارد.

دیناروند افزود: به دنبال توافقات اخیر، پیش بینی شده که ارسال پول جهت تامین نیاز دارویی کشور به صورت مستقیم از بانک‌های اروپایی امکان پذیر شود.

وی گفت: در صورت تحقق این موضوع، تامین و تدارک دارویی مورد نیاز مردم بسیار راحت‌تر صورت می‌گیرد و صرفه جویی در هزینه‌ها را نیز خواهیم داشت.

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آن که چه بازه زمانی را برای تسهیل در تدارک نیاز دارویی کشور پیش بینی می‌کنید؟ گفت: به نظر می‌رسد تا قبل از پایان سال میلادی یعنی تا حدود یک ماه دیگر این امر نهایی ‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha