نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اقدامات دولت و به ویژه وزارت بهداشت را از ابتدای آغاز کار دولت یازدهم مطلوب ارزیابی کرد و گفت: وزارت بهداشت می‌تواند به طور جدی‌تر پیگیر اجرای طرح پزشک خانواده باشد.

وزارت بهداشت به طور جدی پیگیر اجرای طرح پزشک خانواده باشد

سلامت نیوز : نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اقدامات دولت و به ویژه وزارت بهداشت را از ابتدای آغاز کار دولت یازدهم مطلوب ارزیابی کرد و گفت: وزارت بهداشت می‌تواند به طور جدی‌تر پیگیر اجرای طرح پزشک خانواده باشد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، در ارزیابی خود از عملکرد دولت در 100 روز کاری‌اش گفت: به طور کلی دولت اقدامات خوبی را در این مدت در تمامی زمینه‌ها انجام داده است، اما بعضی از کارها در کوتاه مدت نتیجه‌اش مشخص می‌شود و بعضی نیز نیاز به زمان بیشتری دارد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت از ابتدای آغاز به کار دولت تاکنون گفت: وزارت بهداشت نیز فعالیت‌های خوبی در زمینه رفع کمبودهای دارویی برای برخی بیماری‌ها و یا افزایش میزان دارو در بازار انجام داده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه بر ضرورت توجه به تولیدات و افزایش صادرات دارو با سیاستگذاری‌های وزارت بهداشت تاکید کرد و افزود: اگر هزینه‌ای که صرف واردات می‌شود به تولید اختصاص یابد می‌توان دو برابر آنچه که تولید می‌شود تولیدات داشت.

رستمیان تصریح کرد: در این زمینه جلساتی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تشکیل شده و از طریق کارگروه مشترک مقرر شده که هم حمایت‌های مالی و پشتیبانی و هم نظارت بر درمان وجود داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت باید در اجرای مهم‌ترین طرح‌های خود به ویژه طرح پزشک خانواده تلاش و سرعت عمل بیشتری داشته باشد، گفت: وزارت بهداشت باید به طور جدی‌تر بحث پزشک خانواده را پیگیری کند. البته به نظر می‌رسد برای اجرای این طرح مطلوب است که هر استانی از طریق دانشگاه علوم پزشکی و با انتخاب یک شهر از همان استان به اجرای این طرح بپردازد که نتیجه بهتری به عمل آید.

وی افزود: اینکه تنها اجرای این طرح معطوف به دو استان شود کافی نخواهد بود و آنچه که ذکر شد پس از اجرا قابلیت تعمیم به سایر شهرهای استانی را خواهد داشت که نهایتا منجر به اجرای کامل این طرح خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha