سلامت نیوز : یک دکترای اپتومتری گفت: استفاده از عدسی‌های تماسی پیشرفته توانسته حتی از جراحی‌های پرهزینه‌ای مانند پیوند قرنیه در مراحل اولیه جلوگیری کند.

دکتر ابراهیم جعفرزاده پور در گفت و گو با ایسنا ، گفت: یکی از روش‌های درمان افراد دچار آستیگمات شدید و مشکلات بینایی انکساری تجویز انواع عدسی‌های تماسی است، این عدسی‌ها با ایجاد یک سطح انکساری بر روی قرنیه می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات انکساری را به ویژه انواع آستیگماتیسم‌های نامنظم را درمان کند.

وی افزود: استفاده از عدسی‌های پیشرفته در این زمینه در سال های اخیر در سراسر دنیا متداول شده است که این عدسی ها در برخی موارد حتی می‌تواند از جراحی‌های پرهزینه ای مانند پیوند قرنیه در مراحل اولیه جلوگیری کند.

جعفرزاده پور تصریح کرد: در کشور ما بیماری‌های قرنیه که منجر به ایجاد خمیدگی شدید در بخش‌هایی از قرنیه می شود شیوع بیشتری نسبت به برخی کشورهای امریکایی و اروپایی دارد، لذا باید برنامه ریزی‌هایی در جهت خدمت رسانی بیشتر به این افراد انجام شود.

وی ادامه داد: در این راستا استفاده از عدسی‌های سخت و یا عدسی‌های هیبریدی که ترکیبی از عدسی های سخت و نرم هستند و نیز عدسی های با طراحی ویژه در کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این عدسی های پیشرفته که در کشورهای توسعه یافته دیده می‌شود غالبا روند فیت بسیار پیچیده و دشواری را شامل می شود بنابراین لازم است متخصصان به ویژه اپتومتریست ها آموزش های لازم را در این زمینه فراگیرند.

این دکترای اپتومتری اظهارکرد: مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد برگزاری دوره های بازآموزی برای فارغ‌التحصیلان رشته علوم پزشکی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید با جدیت بسیار زیادی دنبال شود. متاسفانه در برخی همایش‌ها به دلیل محدودیت‌های زمانی خیلی از این اطلاعات انتقال نمی یابد، باید بازنگری جدی در خصوص دوره های بازآموزی و آموزش مداوم در رشته های حرفه ای که سرعت رشد تکنولوژی در آنها بسیار زیاد است در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha