دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 87868

سلامت نیوز : سرما و خشکی هوا در فصل‌های پاییز و زمستان معمولا موجب کاهش رطوبت طبیعی پوست شده و در موارد شدید می‌تواند به بروز عارضه‌ای موسوم به «خارش زمستانی» شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «روبین گمیرک»، متخصص پوست و مدیر مرکز پوست و لیزر در نیویورک گفت: با رعایت چند نکته ساده‌ می‌توان به حفظ سلامت پوست کمک کرد و به ویژه در هوای سرد تا حد زیادی احساس خارش و خشکی پوست را کاهش داد.

گمیرک خاطر نشان کرد: در فصل سرما استفاده روزانه از وازلین یا کرم‌های مرطوب‌کننده پوست توصیه می‌شود و بهتر است از این کرم‌ها پس از دوش گرفتن و زمانی که پوست هنوز خیس و مرطوب است، استفاده کرد.

این متخصص در حین حال که به تمیز نگه داشتن پوست توصیه می‌کند همچنین تاکید دارد که این کار باید در حد تعادل صورت گیرد چون شستن بیش از حد معمول پوست و به صورت افراطی مضر است و موجب می‌شود که این عضو حیاتی و محافظ بدن، رطوبت طبیعی خود را از دست بدهد و بیشتر دچار خارش و حساسیت شود.

علاوه بر این،‌ در فصل پاییز و زمستان شست‌وشوی پوست با آب گرم و صابون باید محدود شود و یک بار در روز کافی است. در صورتی که به خارش زمستانی مبتلا هستید دوش گرفتن با آب ولرم و استفاده از پاک‌کننده‌های غیرحساسیت زا توصیه می‌شود.

همچنین استفاده از دستگاه بُخور برای جلوگیری از خشک شدن هوای داخل ساختمان می‌تواند در مرطوب نگه داشتن پوست موثر باشد. به علاوه باید از پوست در برابر باد، سرما و نور خورشید حفاظت شود.

در صورتی که با وجود رعایت نکات فوق خارش و خشکی پوست‌تان ادامه پیدا کرد و تشدید شد حتما باید با یک متخصص پوست مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha